Giriş Sayfası Forum Anasayfası Forum Anasayfası >10DEFİNECİLİĞE, FORUMA ve HAYATA DAİR >10HOBİ ve MERAKLAR >10OTOMOBİL, 4X4 ARAZİ, SUV & PICK - UP
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Av, Doğa - Lada Niva

 Cevap Yaz Cevap Yaz
Yazar
Mesaj
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
nacibaba Açılır Kutu Gör
Yönetici
Yönetici
Simge
Forum Sahibi osman naci kanat

Kayıt Tarihi: 30.Ağustos.2008
Son Giriş: 30.Temmuz.2013
Konum: T.C---Gelibolu-
Durum:
Gönderilenler: 2388
  Alıntı nacibaba Alıntı  Cevap YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Av, Doğa - Lada Niva
    Gönderim Zamanı: 28.Ocak.2011 Saat 05:52
 
DİKKAT BU BİR GERÇEKTİR  HİÇ ABARTISIZ ,KATIKSIZ, VE DE REKLAM DA DEĞİLDİR PEŞİNEN BUNLARI BELİRTEYİM ..
 
20 SENEYE YAKIN  HALEN BİRİNCİLİĞİ ELİNDE TUTAN  ( JEEP  HANGİSİDİR BİLİYORMUSUNUZ )
 
EVET   BU JEEP    (( LADA NİVA )) DIR  RUS MALI  FİAT LİSANSLIDIR..
 
15 SENE ÖNCE SIFIRINI BEN DE ALMIŞTIM  VE DE ÇOK BÜYÜK BİR ARAŞTIRMA YAPARAKTAN  O ZAMANIN JEEPLERİ ARASINDAN   VE DE SÖYLENENLERİN HAKLI OLDUĞUNU DAHA 1. RİNCİ HAFTASINDA ANLAMIŞ TA OLDUM .
DÜNYADA YAPILAN ARAZİ ARAÇLARI  YARIŞMALARINDA DAİMA MİLYARLIK JEEPLER ARASINDAN YA BİRİNCİLİĞİ ALIYOR YADA 2.Cİ FİLAN OLUYOR GİRMEDİĞİ ÇIKMADIĞI YER YOKTUR  BEN BUNA BİZZAT ŞAHİDİM ÇÜNKÜ 5 SENEYE YAKIN KULLANDIM VE BU KULLANIMLARINDAN  OLUŞAN HATIRALARI DA BURADAN SİZLERE AKTARAYIM ..
 
BU LADA JEEPLERİ RUSYADA  ÖNÜNE KAR KÜREME APARATI TAKMIŞLAR RESMEN YOLLARDA VE ŞEHİR İÇİNDEKİ KARLARI KÜRÜYOR  BİR KISMINA MERDANE TAKMIŞLAR  ÖNDEN ALDIĞI KARI MERDANEDE SIKIŞTIRIP OLUĞUNDAN TAZYİKLEN UZAĞA SAVURUYOR  TEKERLEKLER KARDAN GÖZÜKMÜYOR VE BU ARAÇ GİDİYOR KAPILARIN YARISINA KADAR DEREYE VEYA NEHRE GİRİN RAHATÇA KARŞIYA GEÇERSİNİZ  BEN HİÇBİR KARDA ZİNCİR TAKTIĞIMI DA HATIRLAMIYORUM AMA BEN DEVAMLI YAZ KIŞ KENDİ DAR DİŞLİ ARAZİ LASTİKLERİNİ KULLANDIM  ASFALTTA SÜRETTE SES YAPIYORDU AMA OLSUN  % 10 ASFALTTA GİDİYORSAM %80 --%90  DA ARAZİDEYDİM İŞİMİZ BU ÇÜNKÜ .. ÖNE VE ARKAYA GENİŞÇE KROM NİKEL TAMPON TAKTIRDIM ÖNDE VE ARKADA ELEKTRİKLİ VİNÇİM DE VARDI  150 METRE ÇELİK TELLİ UZUNLUĞU YANİ
VE İNANIRMISINIZ ÇİMENTO TOZU GİBİ BİR YERDE GİDİN ARACIN İÇİNE ZERRE KADAR BİR TOZ GİRMEZ O KADAR DA DÜZGÜN İZALASYON YAPILMIŞ .. BİR KALKORİFERİ VAR AKILLARA ZARARDIR  SANKİ KÖMÜR SOBASI YANIYOR İÇERDE  ..BUNLAR UZAR DA GİDER ...
 
LADA 4 SİLİNDİR  90 İLEN BAZI YENİ MODELLERİ 100 BEYGİR GÜÇ ÜRETİYOR  MOTORU
MOTOR BENZİNLİDİR VE FAZLACA YAKIT HARCIYOR TEK SORUN BUDUR  BUNU DA ASGARİYE İNDİRMEK İÇİN ELEKTRONİK ATEŞLEME YAPTIRMAK LAZIM VEYA KIVILCIMI ÇOK YÜKSELTEN ELEKTRONİK  DÜZENEKLER DE VAR BUNLARI TAKTIRINCA YAKIT YARI YARIYA BİR DÜŞÜŞ GÖSTERİYOR  VEYA GAZ LIYA ÇEVİRİCEKSİNİZ O TARİHLERDE BENZİN UCUZDU ŞİMDİLERDE ÇOK PAHALLIDIR VE TEK SORUN DA BUDUR  TAM GAZLADINIZMI 180 Nİ ÇOK RAHAT GÖRÜYOR DENGESİNDEN DE HİÇBİŞİ KAYBETMİYOR ..İLK VERSİYOLARINDA DİREKSİYON HİDROLİK DEĞİLDİ VE ÇOK KAZIKTI ÇOK KOL YORARDI SONRAKİ VERSİYONLARINDA DİREKSİYON HİDROLİK OLDU VE PARMAĞINIZLAN ÇEVİREBİLİRSİNİZ .. 120 KM SÜRETTE GİDERKEN ÖN LASTİK SOL TARAF PATLADI VE ARABA SOLA DOĞRU HAFİF  HAFİF ÇEKMİYE BAŞLADI  VE DURDUM ANCAK BAKINCA LASTİĞİN PATLADIĞINI ANLADIM YANİ HİSSETMİYORSUNUZ BİLE ÇOĞU RABADA BU DURUM YOLDAN ÇIKIP UÇMANIZ TAKLALAR ATMANIZ DEMEKTİR  BU HUYU DA ÇOK GÜZEL .. ÖN TAMPON ÜSTÜ  VE ARKADAKİ KORUMA DEMİRLERİ ACAİP KALIN VE VURDUĞU HER YERDEN DE SES GETİRİYOR  BİR BAŞKA ARABAYA TOSLARSANIZ KARŞI ARABA SANKİ DUVARA VURMUŞ GİBİ HASAR GÖRÜYOR  SİZDE HİÇBİŞİ YOKTUR EMİN OLUNUZ..
ÖN İKİ KOLTUK TA TAM GERİ YATAR AYARLIYABİLİRSİNİZ UZATABİLİRSİNİZ VE DE ÇOK GÜZEL BİR UYKU DA ÇEKEBİLİRSİNİZ YALNIZ HAVALANDIRMAYI KESİNLİKLEN AÇIK BIRAKMANIZ ŞARTIYLEN AKSİ BİR MÜDDET SONRA İÇERSİ HAVASIZ KALABİLİR BU DA UYKUDA GELEN BİR ÖLÜM OLABİLİR  BU TEHLİKESİ  MEVCUTTUR BU HAVALANDIRMA DELİKLERİ DE ARKA KISIMDA DIŞTAN UFAK ANCURLARI VARDIR İÇİNDE KAPAKÇIK VAR  İÇERDEKİ KOL İLEN HAREKETİ OLUŞUP AÇILIP KAPATABİLİNİYOR ... ARKA KOLTUĞUN DAYANMA KISMINI ÖNE YATIRIRSANIZ SİZE ÇOK GENİŞ BİR BAGAJ HACMİ OLUŞUYOR .. FERENLER ÇOK SAĞLAM  ÖNLER ÇİFT DİSK ARKALAR SERT VE GENİŞ KAMPANALI  DIR İLERKİ VERSİYONLARINDA 4 TEKER DE DİSKTİR
NOT>>ARAZİ ÇAMUR KAR  GİBİ YERLERDE KULLANICAKSANIZ  KESİNLİKLEN LASTİKLERİ GENİŞ  BALON ASORTİK ŞEKİLLERE KESİNLİKLEN ÇEVİRMEYİNİZ  GENİŞ LASTİK ÇAMURDA  KALMANIZA SEBEBTİR  KAR VE ÇAMURU DAR İNCE LASTİK YER VE ASLA KENDİ DİŞLİ ARAZİ LASTİKLERİNİ DEĞİŞTİR MEYİNİZ  AMA ŞEHİR İÇİ VE ASFALTTA KULLANACAKSANIZ ARAZİYLEN İŞİNİZ YOKSA O ZAMAN DÜZ TİP LASTİKTEN ŞAŞMAYINIZ GÜRÜLTÜ ANCAK O ZAMAN BİTER ..
 
4 İLERİ SENROMENÇ BİR GERİ  VİTESLİDİR  TAKVİYE VARDIR VE ARAZİ GEÇİŞİ  KOLU DA VARDIR HEPSİ VİTES KOLU NUN  YANIBAŞINDADIR  TAKVİYE YE TAKARSANIZ 4 İLERİ VİTESTE DE  KULLANILIR GERİDE DE ..
ARAZİYE TAKARSANIZ   SOL ÖNLEN SAĞ ARKA  VE SAĞ ÖNLEN  SOL ARKA ÇAPRAZLAMA ARAZİ ŞEKLİ OLUŞUYOR YANİ ARAZİ ÇAPRAZ ŞEKİLDE GÜÇ DAĞITIMINDA OLDUĞUNDAN BURDA BİR SORUN HER ZAMAN OLUŞMAKTA VE BU SORUN DA ŞÖYLE ÇZÜLMEKTEDİR .
MİSAL> ÇAMUR İÇİNDE SAPLANDINIZ VE BAKIYORSUNUZ  TEKERLEKLERİN SOL ÖNLEN SAĞ ARKA ÇAMUR İÇİNDE DÖNÜYOR  VE SAĞ ÖNLEN SOL ARKADA HİÇ HAREKET YOK SADECE 2 TEKERDE HAREKET VAR  VE SİZ 4 TEKERİN DE DÖNMESİNİ İSTİYORTSANIZ HAFİFTEN BİR KAÇ DİŞ EL FRENİNİ ÇEKİNİZ BU DURUMDA ARKA 2 TEKER DE HAREKETE GEÇİCEKTİR  ÖNLER İÇİN DE  ZATEN DEBRİYAJLAN O ANDA İŞİNİZ YOK TUR  PATENAJ HALİNDESİNİZ  VE FRENE AZICIK DA BASARSANIZ 2 ÖN TEKER DE AYNI ANDA ÇALIŞACAK  SONUÇTA 4 TEKERLEK TE AYNI ANDA DÖNÜŞE GEÇİCEK O ÇAMURDAN DA KURTULACAKSINIZDIR  YALNIZ BU İŞ BİRAZ USTALIK BECERİ İSTER GAYRİ ZAMANLARDA PRATİKLERİNİ YAPIP TECRÜBENİZİ ARTIRINIZ KONUDA BAŞINIZA GELİNCE DE BU SİSTEMİ UYGULARSINIZ ...
NOT >> ÇOK DİKİNE AŞAĞI İNİŞTE TAKVİYE VE 1.Cİ VİTESİ KULLANINIZ ASLA FRENE BASMAYINIZ AKSİ TAKLA ATARSINIZ .
AYNI ŞEKİLDE ÇOK DİK BİR YERİ ÇIKIŞTA  YİNE TAKVİYEDE VE YA 2.Cİ VİTESİ YADA 1.Cİ VİTESİ KULLANINIZ YALNIZ KESİNLİKLEN ANİ BİR GAZ VERMEYİNİZ  VERİRSENİZ  ARACIN BURNU ANİDEN HAVAYA DİKİLİCEK VE GERİSİN GERİYE TAKLA ATACAKTIR...
 
MERAK EDİLEN SORULARINIZI SORABİLİRSİNİZ  KONUDA ...................................................
 
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
 
AYNI ARAÇTAN  BANA BAKIP HEVESLENİP TE ALAN BİR YAKIN ARKADAŞIMIN BAŞINDAN GEÇEN BİR HADİSEYİ DE BURDA YERİ GELMİŞKEN AKTARAYIM ...
 
ANNESİ İLEN BERABER BODRUMA GİDİYORLAR  YAZLIKLARI VAR HALLERİ VAKİTLERİ İYİDİR BU ARKADAŞIN  VE BODRUMUN MEŞHUR YOLLARI VİRAJLARINDAN BİRİNDE AŞAĞISI 300 METRELİK  V  ŞEKLİ BİR UÇURUM VE BU UÇURUMUN HER SAFHASI ÇIPLAK SADECE TOPRAK BİTKİ YOK AĞAÇ YOK TOPRAK .. KARŞILARINA BİR KESKİN VİRAJDA YOLU TAM KAPLAMIŞ BİR KAMYON ÇIKAR VE ARKADAŞA DA YOL KALMAZ  VE KAMYON BUNLARA  ÖN ÇAMURLUĞUN YANLAMASI  OLARAK YALAYARAK GEÇERKEN JEEPİ DE SAVURUR UÇURUMA  İLK ÖNCE BURUN ÜSTÜ 4 TEKER GİDERLER BELKİ 100 METRESİNİ DİKİNE GİDERLER SONRA DA ARAÇ TAKLALAR ATARAKTAN AŞAĞILARA  EN SON DİBE GELİRLER HER İKİSİNİN DE KEMERLERİ BAĞLIYMIŞ  ŞANSLARINA  VE BURUNLARI DAHİ KANAMADAN DA KURTULURLAR..
 
ŞİMDİ BU ARACIN TAVAN KISMI NDAN ÖN CAMA DOĞRU OLAN SARKITI İLEN ARKAYA BAKAN CAMIN YAN SARKITLARI ÖZEL BİR YAYLI ÇELİKTEN İMALMİŞ  HER TAKLADA YERE GELEN TAVANI BU 4 KÖŞEDEKİ AMORTİSÖR GİBİ ÇALIŞAN VE YAYLANAN BİR METAL ÇEŞİT VAR BUNUN SAYESİNDE  TAVAN VE KAPORTA YER ARASI YAYLANMA YAPARAK TAVANIN İÇERİ GÖÇMESİNİ  KONSERVE KUTUSU OLMASINI ÖNLÜYOR VE KEMERLERİNİZ DE BAĞLIYSA RESMEN KURTULUYORSUNUZ  TABİ ACAİP BİR MİDE BULANTISI BAŞ DÖNMESİ  YARIM SAATLERE VARAN ŞAŞKINLIK LAR  HER KİŞİYE GÖRE DE DEĞİŞİYOR TABİKİ BU KAZA SONRASI HALLERİ ...
 
İDAALAR DA ÇOKÇANA OLDU FAKAT TÜMÜNÜN ÜSTESİNDEN GELİP İDAA SAHİPLERİNİ HAYRETLER İÇİNDE BIRAKTI LADA JEEP
 
TEK PULLUKLAN SÜRÜLMÜŞ BİR TARLA DÜŞÜNÜN  VE BUNUN İÇİNDE TUR ATARSIN ATAMASSIN ATTI BE  HER DEVHASSA TOPRAKTAN AŞTI GEÇTİ HİÇ TAKILMADI HERKES DE HAYRETLEN BAKTI KALDIYDI ...
 
BİR YAZ GÜNÜ GECE SABAHA DOĞRU İŞTEN GELİYORUM KAVAKTAN ŞARKÖYE GİDİYORUM  TAM YENİKÖY ALTINDAKİ ÇOK SERT OLAN VİRAJI ALAMAYIP DEVRİLİP TAKLA ATAN BİR YARIM OTOBÜS  BURUNLU FORTLARDAN BU ARAÇ KAVAK ORTAKÖYDEKİ AMERİKAN RADARININ SERVİS OTOBÜSÜ 25 KİŞİ TAM  BASKETÇİLER GİBİ BOYLU 15 ZENCİ GERİSİ BEYAZ  VE YOLUN TAM ORATSINA KİMBİLİR KAÇ TAKLA ATTI VE TERS VAZYETTE DURMUŞ OTOBÜSÜN TAVANI DA AYNI İNMİŞ CAMLARIN ALTI HİZASINA KADAR YANİ   ÜSTÜ KAPALI BİR KUTU GÖRÜNÜMÜNDE  TABİİ BENİM BURAYA GELİŞLİMDEN BAYAĞI ÖNCE OLMUŞ BU HADİSE 2 TARAFTA TA ARAÇLAR BİRİKMİŞ GEÇİLEMİYORKİ  JANDARMADA GELMİŞ ÇARE ARARLAR NASIL YAPSAK DA İÇİNDEKİLERİ ÇIKARSAK DİYE AMBULANSLAR DA VAR TAA GELİBOLUDAN ASKERİ HASTANEDEN DE GELMİŞ AMBULANS BUNLARIN RADARDA DA VARMIŞ AMBULANS O DA GELMİŞ  GELEN GELENE BİR BEN EKSİKMİŞİM TAMAM OLDU İŞLER BAKTIM OLAY YERİNE GİDEMİYECEĞİM TAKTIM ARAZİYE TAKVİYEYE   İNDİM YOLDAN AŞAĞI  ORDAN GİDEREKTEN ÇIKTIM BUNLARIN ÖNÜNE  JANDARMA BANA DİYOR HADİ BUL ÇÖZÜM  KOMUTAN İYİ ARKADAŞIMIZDI O ZAMANDA  BİR DÜŞÜNDÜM GERİDE ÇEŞMENİN YANINDA ASIRLIK KALIN AĞAÇ VAR ARKA VİNCİN UCUNU VERDİM ASKERE BEN SALICAM SEN ÇEKEREK GİT AĞACIN YANINA TAMAM DEDİ GİTTİ 2 SEFER DE DOLAMA ŞEKLİ YAPINCA HABER VER TAMAM DEDİ BEN GİTTİM GEREREK VİNÇ UCU DEMİRİNİ 2 SEFER DOLAYIP KANCAYI TAKTIM BU İŞ TAMAM ŞİMDİ ÖN VİNCİ SALIYORFUM  SALDIK GELDİM OTOBÜSÜN  ANA ŞASİSİNE TAM ORTADAN BAĞLADIM MİLLET BAKAR APTAL APTAL KOCA OTOBÜS UFACIK JİP NE YAPIYOR BU SALAK DİYE  GEÇTİM İÇERİ  İLK ÖNCE ÖNÜ SALDIM GERİYİ TOPLADIM DÖNERSE ÜSTÜME DEVRİLMESİN DİYE PAY BIRAKTIM VE BAŞLADIM GERDİRMİYE  ÜLEN BAŞLADI YOLUN ÜSTÜNDE KIZAK GBİ GELMİYE KAYIYOR  2 ANE REO DEMİR TAKOZU VARDI ONLARI SIKIŞTIRDIM OTOBÜSLEN YOL ARASINA ÇAKTIM DA BALYOZLAN  Bİ DAHA ASILDIM O DA NE BENİM JİP HAVALANDI   YERDEN 4 TEKER DE KESİLDİ DİZ BOYU HAVALANDIM ARABANIN HER TARAFINDAN ÇATIRDI SESLERİ GELMİYE BAŞLADI DEDİM BAKALIM NE ZAMAN 2 PARÇAYA AYRILICAM DEMİYE KALMADAN ÖTOBÜS YAN YATI BİR DAHA ASİLDIM 4 TEKER ÜSTÜNE KONDU  İÇERDEN FERYAT FİGAN SESLER GELİYOR  BU SEFER ARACIN ŞASİSİNDEN VİNCİN UCUNU ALDIM  TAVANINI AŞIRARAKTAN BULABİLDİĞİM TAVANIN ETEKLERİNE SOKUYORUM ÇEKİYORUM YIRTILIYOR TAVAN SAÇI UÇ KURTULUYOR  İŞTEN ANLIYAN BİRİ  TAKMIYA BAŞLADI VİNCİN UCUNDAKİ KANCAYI BÖYLE BÖYLE EN SONUNDA SAĞLAM BİR YER BULDUK KOMPLE TAVANI KOPARDIK ALDIK VE İÇİNDEKİLERİ ÇIKARDIK  ONDAN SONRASI ARTIK KURTARMA GÖREVLİLERİNE JANDARMAYA AMBULANSÇILARA AİT TOPLADIM VİNÇİN KABLOLARINI O YOLA DİZİLEN LER GELDİLER CİPİ SEYREDİYOR HER KAFADAN BİR SES İÇİNDEKİLER ÇIKARILINCA DA  ZATEN YOLUN BU YAKASINA GELMİŞTİ DÜZLEMESİNE YOLUN DA YARISI AÇILMIŞTI  SONRA BEN DE ÖNLEN TAM ORTASINDAN TAM KUWET BİR DAYANDIM 4 TEKER CAYIRDIYARAK AZ DA DUMAN ÇIKARDIMDI BU OTOBÜSÜ YOLUN DIŞINA İTEREK ATTIM  İSTEYEN İNANSIN İSTEMİYEN DE İNANMASIN  BU OLAY TAMAMİYLEN ABARTISIZ HAKİKATTIR  İŞTE LADA NİVA BÖYLE BİR ARAÇTIR
 
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
 
 
dededede
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
NACİBABA..............ONK..
Yukarı Dön
magistratus Açılır Kutu Gör
Yönetici
Yönetici
Simge
Magistratus

Kayıt Tarihi: 01.Ocak.2007
Son Giriş: 15.Şubat.2011
Konum: Globe
Durum:
Gönderilenler: 410
  Alıntı magistratus Alıntı  Cevap YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 28.Ocak.2011 Saat 23:23

Volga Otomobil Fabrikası 27 Temmuz 1966 yılında, Kuibyschewer (bugünkü adı ile Samara) bölgesinde, yıllık 600.000 otomobil kapasitesi ile üretime başlamıştır. Bu üretim için Italyan Fiat ile 1966 yılında teknoloji ve lisans anlaşması yapılmış olup, şirketin yönetimine ülkenin otomobil bakanı Viktot Nikolayavich atanmıştır.
1967 yılının Nisan ayında ilk Jiguli otomobilller (sonraki modeller Lada adını almıştır) üretim bandından çıkmaya başlamıştır.
1970
Aracın projelendirme aşamasında Fiat, Moskova Enstitüsü Nami ve şirketin araştırma - geliştirme departmanı birlikte yer almışlardır. Fiat 124 adı ile 1966 yılında sınıfında yılın otomobili seçilen bu model VAZ 2101 adı ile de ülkesinin en popüler otomobili olma sözünü veriyordu.

1971yılının Mart ayında yıllık 220.000 adet otomobil üretim kapasitesine ulaşan fabrika 1972 yılının Ocak ve yine aynı yılın Eylül ayında kapasitesini arttırmış, Aralık 1973 yılında ise fabrika bütün olanakları ile tam kapasite üretime ulaşmıştır.Bütün Avrupa’da 2121 kod adıyla bilinen Niva, 1976’da zamanının yenilikçi teknik yetenekleriyle ütretim bandından çıktı. Sürekli 4 çeker sistemi ve monokok gövde 70’lerde sadece Range Rover ve bir iki markada daha vardı. Arazideki üstün yeteneklerine paralel cadde kullanımındaki kolaylığı sebebiyle aslında ilk SUV örneği olduğu da rahatlıkla söylenebilir. Niva arazi kabiliyeti ile tüm dünyadaki otomotiv camiasında büyük saygı kazandı.

İlk prototipler 1971-72 arası üretilmiş 1.3 lt Fiat motoru olan kanvas tavanlı modellerdi. 1973 yazında 1.6 lt motoru olan versiyon VAZ mühendisleri gözetiminde Özbekistan’da test edildi. Niva projesinin şefi Vladimir Sergeevich Solovev, şef tasarımcı da Valery Pavlovich Semushkine idi.

Niva çeşitli amaçlar için revize edilerek denendi. Bunlardan biri nehir anlamına gelen 2122 kodlu Reka’dır. Reka nedense 2101 sedandan alınan 60 hp’lik 1.3 lt gibi küçük bir motoru olan ve suda 9 km/s sürat yapabilen amfibik bir araçtır. Bu tür prototipler 70’lerden 1988’e kadar muhtelif konfigürasyonlarda üretilip askeri amaçlı testleri başarıyla geçtiler. Fakat ne yazıkki, Reka gibi modellerin en büyük alıcısı olan Kızı Ordu artık krizdeydi ve Reka asla seri olarak üretilemedi.

1993’te ilk cabrio Niva Avrupa’da satışa sunuldu. Motor hacmi 1700 cc’ye çıkarıldı, tek noktadan enjeksiyonlu besleme sistemi yerleştirildi. Niva’nın ön konsolu, bagaj kapısı ve stop lambaları da artık değişmişti. 1.9 Peugeot motoru kullanılan dizel bir Niva da üretildi. 1988’de uzun aks aralığı olan Fora adlı bir 3 kapı, Renegade tarzı kapısız ve tavansız prototipler de üretildi.

1994’te uzun şaseli 2131 kodlu 5 kapılı, 2 lt hacimli 100 hp’lik versiyon banttan çıktı. Çift kabin pikap, ambülans gibi uyarlamalar yapıldı. Sibirya’daki zorlu operasyonlar için wankel motoru olan 200 hp’lik büyük tekerli Niva March üretildi.

Niva uluslararası yarışmalarda da derece kazanmayı ihmal etmedi. 80’lerde Fransız Lada-Poch’un hazırladığı, arkaya yerleştirilmiş 6 silindirli Porsche motoru olan Niva Proto Paris-Dakar’da zafere çok yaklaştı. 1981’de Briavoine ve Deliari’den oluşan takım kırılan radyatör yüzünden 3.’lükle yetinmek zorunda kaldı. 1982 ve 83’te ise 2.’lik kupasını aldılar. Lartigue ve Giroux’dan oluşan takım ise 1986’da 4. oldu. Sonuç olarak yıllar içinde, gücünü orijinal Lada motorundan alan özel hazırlanmış bir çok Niva onurlu başarılara imza attı. Kaldı ki bir çok insanın bildiği üzere Paris-Dakar’da finish’e varmak zafer kazanmakla eşdeğerdir. Son yıllarda bir Niva İtalyan off road sürat yarışını kazandı. Evet tahmin edilebileceği üzere onda da 300 bg’lik bir V8 Ferrari motoru vardı ve ilginçtir güç aktarımı her tekere özel 4’l ü bir zincir aktarma ile sağlanmıştı.Günümüzde özellikle kırsal ve dağlık kesimlerde ve avcılıkta tercih edilen lada niva dan ülkemizde oldukça sayıda mevcuttur.

Rusya Başbakanı Vlamidir Putin, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan ile Soçi'deki Riviera Sarayında yapılacak görüşmesi öncesinde Türk ve Rus gazetecilere Rus Lada Niva marka cipi tanıtarak ve Anadolu Ajansı kameramanı Fuad Abbasov'a deneme sürüşü yaptırmıştı.





Putin kendisine ait Rus Vaz otomobil firmasının Niva tipi son model cipi kullanarak geldiği sarayda, gazetecilerin görüntü almasına izin vermiş ve bir gazetecinin "Niva'nın bu modelini beğeniyor musunuz" sorusuna, "Elbette beğeniyorum. Buyrun, kullanabilirsiniz" yanıtını vermişti.



Kadın gazetecinin, sadece otomatik vitesli araba kullanabileceğini belirtmesi üzerine Putin, bu arabanın kendisi için özel yapılmadığını, isteyen herkesin satın alabileceğini söylemişti.

A.A kameramanı Abbasov'un bu arabanın Türkiye'de satılıp satılmadığını sorması üzerine Putin,"Bu araba birçok ülkede olduğu gibi Türkiye'de de oldukça fazla satılmakta.Vaz otomobilinin ürettiği bu araba yurt dışında en fazla satılan model. Sürüşü oldukça yumuşak, bu aracın fiyatı normallerinden daha pahalı ancak bununla rahatlıkla balık avına gidebilirsiniz" demişti.


Putin'in bu aracı, Rusya'da yaklaşık 15 bin dolara satılıyor.

Yukarı Dön
magistratus Açılır Kutu Gör
Yönetici
Yönetici
Simge
Magistratus

Kayıt Tarihi: 01.Ocak.2007
Son Giriş: 15.Şubat.2011
Konum: Globe
Durum:
Gönderilenler: 410
  Alıntı magistratus Alıntı  Cevap YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 28.Ocak.2011 Saat 23:37
AV, DOĞA, NİVA


DAĞ KEÇİSİ



SU ALTINDA




BATAKTA




KARDA



DAĞ KEÇİSİ

Yukarı Dön
pargalı Açılır Kutu Gör
Yeni Üye
Yeni Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 07.Ocak.2011
Son Giriş: 11.Şubat.2011
Durum:
Gönderilenler: 5
  Alıntı pargalı Alıntı  Cevap YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 29.Ocak.2011 Saat 17:20
Yukarı Dön
nacibaba Açılır Kutu Gör
Yönetici
Yönetici
Simge
Forum Sahibi osman naci kanat

Kayıt Tarihi: 30.Ağustos.2008
Son Giriş: 30.Temmuz.2013
Konum: T.C---Gelibolu-
Durum:
Gönderilenler: 2388
  Alıntı nacibaba Alıntı  Cevap YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 05.Şubat.2011 Saat 00:27
 
 
TÜM LADACILARA SELAMLAR.....................................................nacibaba.........................onk..
 
İZLEDİĞİM BU VİDOLARDA GÖRDÜMKÜ ZORA GİRİNCE  MESELA ÇAMURDA ÇOK İYİ BELLİ OLUYOR GERİ İLERİ GERİ İLERİ HIZLAN ÇIKIŞINI YAPIYOR AMA BU MEYANDA  ÇAPRAZ ARAZİ DEVREDE BUNUN ÇARESİNİ BUNLAR BİLMİYORLAR  BU TEKNİK BENİM BULUŞUMDUR  BURDA DA İZAH EDEYİM DAHA GENİŞÇE ..
 
LADA NİVALARDA  ARZİ BAĞLANTISI ÇAPRAZ İŞLİYOR YANİ SOL ÖN İLEN SAĞ ARKA TAM MÜŞTEREK SAĞ ÖN İLEN SOL ARKA DA TAM MÜŞTEREK ÇALIŞIYOR VE 4 TEKER DE HERHANGİ BİR ÇAMUR ENGELİNDE VEYA KARDA VEYA BUZDA  BU SİSTEM ÜZERE İŞ YAPIYOR VE SONUÇTA  DİYELİM SOL ÖN İLEN SAĞ ARKA DEVREDE ÇALIŞIYOR YERİNDE PATİNAJ YAPARKEN SAĞ ÖNLEN SOL ARKA DA YERİNDE DURUYOR ÇALIŞMIYOR HALBUKİ 4 TEKER DE AYNI ANDA DEVREDE OLSA HİÇBİR YERDE KALMIYACAKTIR  İŞTYE BUNU 4 TEKERİN AYNI ANDA HEREKETİ İÇİN ŞU DENEYİ YAPINIZ BU BİRAZ BAYAĞI BİR ALIŞTIRMALARDAN SONRA KAZANILIYOR HEMEN HİÇKİMSE YAPAMAZ EMİN OLUNUZ BİR KERRE ÇOOOK SAKİN VE HEYACANSIZ OLUCAKSINIZ NORMAL OLAĞAN BİR İŞ  V EYA GÜNLÜK KENDİ İŞİNİZİ YAPIYORSUNUZ GİBİ SAKİNCE DAVRANICAKSINIZ  V E BU İŞ ŞÖYLE GERÇEKLEŞİYOR  ÇOK İYİ OKUYUP İYİCE BELLEYİNİZ
 
BİR ÇAMURDA  TAKILDINIZ VE SADECE ÇAPRAZLAMA  ÖNDE VE ARKADA BİRER TEKERLEK DÖNÜYOR DİĞER İKİSİ DE HİÇ DÖNMÜYOR .
BUNUN İÇİN İLK ÖNCE ARKALARI AYNI ANDA DEVREYE SOKMAK  İÇİN EL FRENİNİ KADEMELİ VE DİŞ DİŞ YUKARI DOĞRU ALIP ARA GAZI VERİYORUZ  VE EL FERNİNİNİN BASKISI ÖYLE BİR NOKTAYA GELİYORKİ  KAVRAMIYAN TEKER BİR ANDA DÖNÜŞE GEÇİYOR  BU SAYEDE ARKA 2 İ TEKER DE AYNI ANDA DÖNMEYE BAŞLIYOR  ..
GELELİM  ÖNLERE  BUNU DA 2 TEKERİN BAĞLAMASI İÇİN AY NI ARKALAR GİBİ ZATEN PETENAJ İÇİNDESİNİZ DEVRİYAJI KULLANMAK İHTİYACI ŞU ANDA YOKTUR  BİR AYAĞINIZ GAZDA GAZI DA DEVAMLI MOTORU BAĞIRTIR ŞEKİLDE VERMİYORUZ  YARIM GAZ VERİP YAVAŞÇA GAZI GERİ BIRAKIYORUZ KADEMELİ ŞEKİLDE VER ÇEK VER ÇEK ŞEKLİNDE ANİ DEĞİL YUMUŞAK VE UZATARAK BİR ŞEKİLDE  SOL AYAĞINIZI DA FRENE KOYUN VE AYNI EL FRENİNDEKİ KADEMELİ BASINCI UYGULAYIN VE ÖYLE BİR AN GELİCEKKİ ÖNLERİN HER İKİSİ DE AY NI ANDA DÖNÜCEK VE BU SAYEDE HİÇBİR YERDE KALMIYACAKSINIZ ..
FRENE BASILINCA VESTUNGHAUZ SİSTEMİNE GÖRE İLK ÖNCE  HİDROLİK BASINCI ÖN TEKERLEKLERE GİDER ARKASINDAN ARKA TEKERLEK HİDROLİĞİ DEVREYE GİRER  İŞTE BUNU YAPAMIYACAĞIMIZ İÇİN  ARKALARI EL FRENİ VASITASINLAN YAPIYORUZ  ÖNLERİ DE PEDALIN AZ BİR BASIMI İLEN HİDROLİĞİN SADECE ÖNLERE GİTMESİNE MÜSADE EDECEK KADAR BASIYORUZ ARKAYA YOLLAMIYORUZ  BUNU TECRÜBE İLEN BULURSUNUZ
 
OLAYIN OLUŞU ŞEKLİ DE ŞÖYLE OLUŞUYOR  ŞİMDİ BİR VİRAJA GİRİLDİĞİNDE ARACIN VİRAJDAKİ YATIŞ ŞEKLİ MEYİLİ HANGİ YÖNE İSE O TARAFIN TEKERLEĞİ DEVREDE DİR  ÖBÜR TARAF TA DİFRANSİYEL İÇİNDEN BOŞTA BIRAKILIR VE GAZ VERİNCE DE TUTAN VİRAJ İÇİNDEKİ TEKER  DÖNECEĞİNDEN O VİRAJ ÇOK ÇABUK DÖNÜLÜR TANK PALETİ DÖNÜŞ SİSTEMİ VEYA TRAKTÖRÜN FREN PEDALI ÇİFFTTİR ARA BAĞLANTISI TAKILIYSA 4 Ü BİRDEN DEVREDE DİR AYIRIRSANIZ HANGİ TARAFA DÖNÜCEKSİNİZ FREN PEDAKI DA YAN YANA VE ÇİFT OLDUĞU İÇİN HANGİ TARAFINKİNE BASARSANIZ  ÇOK KOLAY VE SERİ O TARAFA DÖNERSİNİZ  TANKDA DA SAĞ VEYA SOL PALETİ FRENLEYİP HIZLAN BOŞTA KALINAN TARAFA SERİ ŞEKİLDE DÖNÜLÜR  İŞTE BU SİSTEMLER KAFAMI KURCALADI VE OLURMU OLMAZMI ÇOK DENEMELER SONUCUNDA OLDUĞUNU GÖRDÜM İLMİNİ DE ALINCA ÇOCUK OYUNCAĞI GİBİ BİR İŞE DÖNÜŞÜYOR AKLINIZDA BULUNSUN ..
 
LADANIN ANA ÇEKİŞ YOL GİDİŞİ SİSTEMİ DİREKT ÖNDEN ÇEKİŞLİDİR  KOLLAN BAĞLADIĞINIZDA İÇERDEN ARKALAR DA DEVREYE GİRER DİĞER KOL DA TAKVİYE KOLUDUR  TAKVİYE İÇİNDE NORMAL VİTESLERİ KULLANABİLİRSİNİZ AMA SÜRAT YAPMAZ ÇEKİŞ GÜCÜ ÇOK ARTAR ...
 
LADANIN TEK VE EN BÜYÜK EKSİĞİ BİR DİZEL MOTORDUR VE BAŞKA BİR ARACINKİ  OTURTULMAKTADIR  BU SAYEDE CAMLARA KADAR OLAN BOYLU SULARDAN DA GEÇEBİLİRSİNİZ BENZİNLİDE ZORDUR  BENZİN CANAVARIDIR ZATEN ÇOK BENZİN HARCAYAN BİR MOTORU VARDIR BU ZAMAN İÇİNDE HERKES GAZ TAKTIRMIŞ AMA UYGUN BİR DİZEL MOTOR RAHATÇA TAKILABİLİNİR KENDİ ÇELİK MOTOR DA YAPIYOR ZANNEDERSEM DİZEL MOTORU .
 
VE ELEKTRİKLİ SADECE ONU DA YAPMIŞLAR VE ÇOK DA GÜÇLÜ 250 HP GÜÇ ÜRETİYOR  AMA AKÜ ÇOKLUĞUNDAN ARACIN AĞIRLIĞI ÇOK FAZLA ARTMIŞTIR
 
 
SAYGILARIMLAN..........................................................NACİBABA..............................ONK..
NACİBABA..............ONK..
Yukarı Dön
nacibaba Açılır Kutu Gör
Yönetici
Yönetici
Simge
Forum Sahibi osman naci kanat

Kayıt Tarihi: 30.Ağustos.2008
Son Giriş: 30.Temmuz.2013
Konum: T.C---Gelibolu-
Durum:
Gönderilenler: 2388
  Alıntı nacibaba Alıntı  Cevap YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 04.Aralık.2012 Saat 05:40
Yukarı Dön
nacibaba Açılır Kutu Gör
Yönetici
Yönetici
Simge
Forum Sahibi osman naci kanat

Kayıt Tarihi: 30.Ağustos.2008
Son Giriş: 30.Temmuz.2013
Konum: T.C---Gelibolu-
Durum:
Gönderilenler: 2388
  Alıntı nacibaba Alıntı  Cevap YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 13.Aralık.2012 Saat 18:33
 
 
ŞİMDİ BURDA SİZLERE HAKİKİ NET BİR AÇIKLAMA YAPACAĞIM
VE TÜM BU ANLATILANLAR GERÇEKTİR BUNU BEN SÖYLÜYORUM
 
ALTTAKİ RESMİ VE GAZETE KÜPÜRÜ OLAN HABERDE  BİR CHORKE U.S.A JEEPİN 12.5 METREDEN AŞAĞI DÜŞÜP TE İÇİNDEKİNİN DE SIKIŞIRAK HAYATINI KAYBETİĞİ YAZIYOR
 
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
 
dede
 
 Bİ DE İSTERLER BU ARABA SERİLERİNİ 300--400 BİN TL  ARABA ALMIYON Kİ TABUT ALIYORSUN  YALANMI BUNUN DÜŞTÜĞÜ YERDEN BİR LADA DÜŞSEYDİ  O VAZYETTE YİNE DE SERVİSE KADAR KENDİ GİDERDİ  DEĞİL ÇEKİCİYLEN
 
 
BU JEEP LERİN  İLK ÇIKANLARI EN SAĞLAM OLANLARI HALEN ASKERİYEDE KULLANILAN JİPLERDİR  ONLARI YABANA ATMAYIN  ONLAR HAKİKİ JİPLERDİR  SONRA ÇIKANLARI DA TABUTLUKTUR..
 
 
 ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ŞİMDİ SİZLERE KENDİ GÖZÜMLEN GÖRDÜĞÜM 2 AYRI OLAYI ANLATACAĞIM VE BU JEEP CHORKENİN NE KADAR ÇÜRÜK BİR JEEP OLDUĞU DA BU MEYANDA MEYDANA ÇIKACAKTIR
 
1--İSTANBUL BOĞAZ 1.Cİ KÖPRÜSÜ ÜSTÜNDE  OLUYOR BU OLAY YOL KALABALIK OLDUĞU İÇİN KARŞI ŞERİTTEN DE BİR GİDİŞ VERMİŞLER  YANİ KARŞI İSTİKAMETTEKİ ARAÇLAR SİZE DOĞRU GELİYOR SİZ DE BUNUN AKSİ YÖNÜ ONLARA KARŞIN GİDİYORSUNUZ  BEN BU TARAFTAKİ ŞERİTTE YANIM AYRIK TEL KORKULUK YANINDA SIRA BEKLİYORUZ KALK DUR  YAPA YAPA İLERLİYORUZ BU YANDAKİ ALTERNATİF OLAN ŞERİDİN BİRİ SADECE AYNI BİZİM SIRANIN GİDİŞİNDE VE BURASI SERBEST AKIYOR  OLACAKLARI DA FİLM GİBİ SEYREDİYORUM DERKEN BİR MURAT 124 HIZLAN  BU ŞERİTTEN GİDERKEN SEN KARŞIDAN BİR JEEP CHORKE BU YOLA BİR GİRİŞ YAPMASI İLEN İKİSİ DE KAFA KAFAYA ÇARPIŞTILAR  VE İNANIRMISINIZ MURAT 124 ÜN  SADECE SAĞ ÖN FAR KISMINLAN GİRDİ JİPE  JİP HACİMAT OLDU  SANKİ BİR KAYAYA TOSLADI  VE ANINDA JİİPTEN DUMANLAR BAŞLADI YÜKSELMİYE MURATIN SÜRÜCÜSÜ GERİ VİTESE TAKIP JİPTEN KENDİNİ KURTARIP BAYAĞI AÇIĞA ÇEKİLDİ VE HEPİMİZ CHORKEDEKİ VATANDAŞI KURTARMAYA YÖNELDİK Kİ TAM YANINA GELDİK ALEV ALDI ARAÇ  HEMEN GİTTİM  BEN DE O ZAMANDA LADA JEEP VARDI VE ARKADA YARIM BOY HER YERDE DUVARLARDA ASILI OLAN  YANGIN SÖNDÜRME TÜPÜ TAŞIYORUM ÇÜNKÜ ÇOK ŞEYLER GÖRDÜĞÜM İÇİN BULUNDURUYORUM  ALDIĞIM GİBİ ÇIKTIM KONTAK ANAHTARINI DA ALIP ARACI KİTLEDİM NE OLUR NE OLMAZ İSTANBUL BURASI  VE TAM GİDİCEM AKLIMA LEVYE DE ALAYIM DEDİM KAPI SIKIŞMIŞSSA KANIRTIP AÇMAK İÇİN SONRA BAKTIM BİR BÜYÜK İNŞAAT KALIP SÖKME DEMİRİ VAR ONU ALDIM GELDİM ARAÇ YANIYOR ADAM İÇİNDE BASBARBAĞIRIYOR İLK ÖNCE KAPI İLEN ÖN KAPORTASI VE ÇAMURLUK İÇİNE SIKTIM BAYAĞI ALEVİ GERİLETTİM VE KAPIYI BAŞLADIM ZORLAMAYA KOCA UZUN DEMİRLEN BİLE AÇILMADI KAPI OKADAR SIKIŞMIŞ ARKAYI DENEDİM  ONU AÇTIM VE AÇMAMLAN BİRLİKTE İÇERDEN DE BİR ALEV TOPU ANİDEN ÜSTÜME GELİNCE YİNE YANGIN TÜPÜNÜ KULLANIP BUN U DA ENGELLEDİM  VE AKLIMA BİŞİ DAHA GELDİ GİTTİM ARABADAN  ÇEKİ ÇELİK HALATINI ALDIM GELDİM BİR YANDAN DA BAĞIRIYORUM DİĞERLERİNE ARABALARDAN YANGIN SÖNDÜRME TÜPLERİ İSTEYİN DİYE  HER GELEN TÜP BOŞ ÇIKTI NEYSE ÖN KOLTUĞUN  ALT BAĞLANTI DEMİRLERİNE GEÇİRDİM HALATI  BİR ORTA KAMYONU ÇEVİRDİM BAĞLADIK ONA ANİDEN ASIL BİR KOPMA YAPARSA KOLTUK GERİYE ADAMI ALICAM ORDAN ASILDI 2.CİDE KOPARDIK KANEPEYİ  TAM BU SIRADA İÇERİ SİRAYET ETTİ YANGIN VE KESİF DUMAN BENİM NEFESİM KESİLDİ GERİ ÇEKİLMEK ZORUNDA KALDIM TEMİZ HAVAYA ÇIKTIM AMA ADAM DA YANDI BAĞIRA BAĞIRA  DİYORUM TÜPÜ SIKIN ADAMIN ÜSTÜNE HİÇKİMSE ORALI OLMADI  VE YANIK ET KOKUSU VAR YA ARKADAŞLAR 1  SENE GENZİMDEN ÇIKMADI HEP TİKSİNTİ GELDİ  1 SENE NE YEDİM NE İÇTİM BENDE BİLMİYORUM BİR DE OLAYIN PİSKOLOJİK BOZUNTUSUNU YAŞADIM UZUNCA BİR SÜRE ..
NETİCEDE BİR HACI MURAT CHORKEYİ ALT ETTİ KABAHAT TA CHORKE SÜRÜCÜSÜNDEYDİ ..
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
GELELİM 2.Cİ OLAYA
EDİRNEDE BİR İŞİM VARDI DÖNÜYORUZ EDİRNE ÇIKIŞINDA UZUUN BİR DÜZLÜK VARDIR  BU DÜZLÜKTE GENE BENİM LADA NİVA İLEN GİDİYORUZ YANIMDA DA BİR ARKADAŞ VAR EMNİYET KEMERLERİMİZ DE BAĞLI BUNA ZATEN ÇOK DİKKAT EDERİM  DERKEN KARŞIDAN BİR TIR GELİYOR ARKASINDA DA BİR TIR VAR O TIR ÖNDEKİNİ SOLLADI TAMAM YOL GENİŞ BİZE DE YETER DE BU TIRI DA BİR ALMANCI MERSEDES OTO SOLLADI HAYDAA BU SEFER BANA HİÇ YOL KALMADI  YAN TOPRAKTA BİLE KALMADI MERSEDES OTONUN ZATEN 2 TEKERİ ASFALTTA 2 SİDE YAN TOPRAKTA GELİYOR BUNLARIN ARKASINDA DA TRAFİK POLİSİ VARMIŞ İŞİ DE GÖRÜYOR TABİ AMA NE YAPSIN Kİ O ANDA BEKLEMİYE KALMIŞLAR  VE POLİS ARKASI SIRA GELENLERLEN BİRLİKTE HIZ KESİP YAVAŞLAMIŞLAR POLİS ANLAMIŞ BİŞİLERİN OLACAĞINI  SONRADAN ANLATIYORLAR TABİİ BUNLARI BEN ANİDEN VİTES DEĞİŞİP YANDAKİ 2 METYRE YÜKSEK YOLDAN AMA BAYIRIMSI YAPIYOR DİK DEĞİL TARLAYA BİR GRİŞ YAPTIM HAVADA UÇTUĞUMUZU VE YENİ SÜRÜLMÜŞ TARLAYA 4 TEKER ÜSTÜNE DÜŞTÜĞÜMÜZÜ GAYET İYİ HATIRLIYORUM VEİYİKİ BENİM ARKAMDA BAŞKA GELEN ARAÇ YOKTU  TRAFİK BİZİM TARLAYA UÇTUĞUMUZU GÖRÜYOR  VE ÖNDEKİLERİ BIRAKIP BİZE DÖNDÜLER  TELSİZLEN DE GRİŞTE TRAFİK İSTASYONUN A BİLDİRMİŞLER SOLLAMA YAPAN TIRI VE MERSEDESİ ALMALARINI SÖYLEMİŞLER BİZ İLK ŞOKU ATLATTIK SONRA ARAZİYE VE TAKVİYEYE ALIP 4 TEKERİ DE BAĞLAYIP BİR GERİ YAPTIM TARLA İÇİNDE VE ÖNE İLERLİYEREKTEN NERDEN ÇKIKTIMSA ORDAN AŞAĞI YOLA İNDİM HERKES BAKIYOR HAYRETLEN BU JİP NASIL BU İŞİ YAPTI DİYE LADA BU YAPAR ARKADAŞ SONRA TRAFİK DEDİKİ ARKAM SIRA GEL İSTASYONDA ALDILAR BUNLARI Bİ GİDİP BAKALIM DEDİ GİTTİK İSTASYONA  O MERSEDES ALMANCIDAKİ CAN SAYISINA BAKIN VE ADAMIN YAPTIĞI YANLIŞA BİR BAKIN  3 TANE ÇOCUK ADAMIN ANNESİ ÖNDE DE KARISI VE KENDİ  6 CAN BİR GİRSEN KAFA KAFAYA KAÇ KİŞİ ÖLÜCEK ADAMIN HABERİ YOK  POLİS DEDİ DAVACI OLACAKMISINIZ BİZE YOK HAYIR DEDİM ALMANCI  O ZAMANIN PARASI 500 TL VERDİ HASARINIZI YAPTIRIRSINIZ DİYE ÇOK PARA AMA ISRARLAN  VERDİ NEYSE GELDİK EDİRNE İÇİNDE BİR LADA SERVİSİNE ALDIK LİFTE ARACI HER YERİNE BAKILDI HİÇBİŞİ YOK İNANIRMISINIZ ÇIKTIK YOLA GELDİK Dİ ŞARKÖYÜNE ..
 
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
ŞARKÖYÜN MÜREFTESİNDEN BİR ARKADAŞ ANNESİ İLEN BODRUMA GİDİYOR O DA YENİ BİR LADA NİVA ALMIŞ BİR TARAFI YAR BİR TARAFI 70 DERECEDE VE 200 METREYİ GEÇİKMİŞ DİYOR UÇURUM DİBİNDE DE SU KANALI VAR DERE GİBİ B,İŞİ   VE İLERDE SERT BİR VİRAJ VAR TAM YAKLAŞTIK BİR ÖTOBÜS VİRAJI ALIYOR ARKASINDAKİ OLAYI BU AÇIDAN GÖREMEDİM DİYOR ONU DA BİR MİNÜBÜS BU KÖR VİRAJDA SOLLUYOR VE GELİP BUNUN CİPİNİN ÖNÜNDEN VURUYOR BU DA REFLEKSLEN SAĞA KIRIYOR UÇURUM TARAFINA DOĞRU  TABİİ JİP BU ESNADA YANLAMA ŞEKLİNDE VURUNCA BUNU UÇURUMA ATIYOR BUNLAR İLK METRELERİ 4 TEKERDE VE BURUN ÜSTÜ GİDERKEN BU REFLEKS HAREKETLEN FRENE BASIYOR BASINCA ARABA BAŞLIYOR TAKLALAR ATMIYA VE BÖYLE TAKLA ATA ATA  TAA DİBE KADAR İNİYORLAR KEMERLERİ DE BAĞLIYMIŞ İKİSİ DE BAŞLIYORLAR KUSMAYA ÖĞÜRMİYE VE MUAZZAM BİR BAŞ DÖNMESİ BAŞLIYOR  ARKADAŞ DİYORKİ BU HALLERDEN KURTULMAM 1 SAATİ ALDI DİYOR ANNESİ DE ÖYLE AMA BURUNLARI DAHİ KANAMIYOR BU KADAR TAKLA ATMASINA RAĞMEN TAVANIN ARACIN KAPI HİZALARINA KADAR DÜZLEM OLMASI YANİ KONSERVE KUTUSU GİBİ OLMASI GEREKİRKEN BU DA OLMUYOR DİYORKİ DİKKATİMİ ÇEKEN BU TAKLA ATMADA ÜST TAVAN İLEN ÖN CAM DİREKLERİ ORTA DİREKLER ARKA DİREKLER İÇİNE GİRİP ARACI YAYLIYORDU DİYOR YANİ BİR YAYLANMA ŞEKLİ OLUŞUYORDU DİYOR SONRADAN ANLAŞILDIĞINA GÖRE  BU TAVAN BİRLEŞME YERLERİ YAYLI AMAORTİSÖRLÜ BİR DÜZENEKLEN YAPILMIŞ  BU TUTUCULAR İLEN TAVAN ARASI BAĞLANTILARI ARASINDAYMIŞ  TABİ KAPORTA BAYAĞI HASAR ALIYOR ORDAN MÜREFTEYE BİR ÇEKİCİ ÜSTÜNDE GETİRDİ SONRADAN HURDAYA ÇIKARDIYDI SAĞLAM PARÇALARINI VE MOTOR AKSAMLARININ SAĞLAM YERLERİNİ YEDEK KULLANIM İÇİN SÖKTÜRÜP ALDIYDI VE SONRA YİNE GİDİP İSTANBULA ÇELİK MOTORDAN BİR YENİSİNİ ALDI VE DE HALEN LADA NİVA KULLANIYOR 1989 YILINDAN BERİ ..
 
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
YİNE O TARİHLERDE KIRKLARELİNDEN  SAHİLE KARADENİZE İĞNE ADAYA İNMEYE UĞRAŞIRKEN KESTİRME DİYE TARİF EDİLEN BİR TOPRAK YOLA GİRDİK AMAN ALLAH GÖKYÜZÜ GÖZÜKMÜYOR BAZI BÖLÜMLERDE HER İKİ TARAF TA AĞAÇLIK ŞEKLİNDE  VİRAJLAR DA KESKİN DERKEN İLERDEKİ VİRAJA GİRMEDEN  VİRAJ İLEN BERABER DÖNEN  U  ŞEKLİNDE BİR KÖRÜNÜN TAM ORTASINA GİRDİĞİMDE BİR AĞAÇ YÜKLÜ KAMYON DA ÖYLE BİR HATA YAPTIKİ SOLA İYİCE YANAŞIP VİRAJI ALMIYA KALKINCA İKİMİZ DE BU ŞEKİLDE KARŞILAŞTIK  HALBUKİ
ONUN SAĞA YANAŞIP İYİCE VİRAJI ALMASI GEREKİYORDU BU TAM TERSİNİ YAPTI BEN AZ BİR KAÇIŞ YAPTIM V E 2 TEKER KÖPRUDEN AŞAĞI SARKTI ARAÇ TA BOYLU BOYUNCA KÖPRÜ ÜSTÜNE OTURDU KAMYON DA BİZE KIL PAYI KADAR GELDİ GEÇTİ İLERDE DURUP GERİ GELDİ  İÇERDE 5 KİŞİYİZ DEDİM Kİ SAKIN PANİK YAPMAYIN VE HEPİNİZ SOL TARAFA YÜKLENİN DIŞARIYA DA SAKIN KAÇMAYIN
TAMAMMI TAMAMM ARAÇ ÇALIŞIR VAZYETTE  ŞİMDİ ÖN SAĞ İLEN ARKA SAĞ BOŞLUKTA  ARAZİYE BAĞLARSAM SADECE SOL ARKA ÇALIŞICAK VE KENDİ EKSENİNE ÇEKİCEK ARAÇ TA YOLA DOĞRU YANLAMASINA GİRMESİ LAZIM DÜŞÜNDÜĞÜM İŞ ÖYLE TAKTIM TAKVİYE 1 E BAĞLADIM ARAZİYE YAVAŞÇA VERDİM GAZI AYNEN BENİM DÜŞÜNDÜĞÜM GİBİ OLDU VE SADECE ÖN TEKER ŞU ANDA BOŞLUKTA  HADİ ÇIKIN ŞİMDİ DEDİM HERKES ÇIKTI AMA HEPSİNİN SURATI BEMBEYAZ  NACİ ABİ DEDİ BİRİ AZ GELSENE BURAYA NE VAR DEDİM GEL DE BİR GÖR NEREDEN KURTULMUŞUK BİZ DEDİ GELDİM KÖPRÜNÜN YANINA AŞAĞI BAKMAMLAN KANIM DONDU ADETA SONU ZOR GÖZÜKÜYOR ÖYLE BİR UÇURUM AŞAĞISI SONRA 3 KİŞİ KAMYONCULAR GELDİ ŞÖFÖRÜ BİNBİR KERRE ÖZÜR DİLER  TAMAM DEDİM OLAN OLDU YAPACAK BİŞİ YOK SEN KAÇ SENELİK ŞÖFÖRSÜN DEDİM ŞÖFERE 30 YILLIK AĞIR VASITA EHLİYETLİYMİŞ  Bİ DAHA BU VİRAJLARDA BÖYLE HATALAR YAPMA TAMAM DEDİ ..
SONRA Bİ SERİ KALKIŞLAN ÖNÜ DE KURTARDIM 4 TEKER ÇIKTI KARAYA  BAKTIM GİDERKEN FİLAN NE SAĞA NE SOLA ÇEKME FİLAN YOK TABİİ DÖNÜNCE ALDIK GENE LİFTE ALTI KONTROL ETTİK YOKTU KAYDA DEĞER HİÇBİŞİ....
 
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
HAKİKİ MARKA JİPLER 1955 İLEN 1970  ARASI ÇIKANLARIDIR VE O YILLARIN MODELLERİ DE HALEN  ARABLARDA YEMENDE AFGANİSTANDA  O KISIMLARDA YANİ ASYADA KULLANILIRLAR BUNLARIN MARKASI DA  TOYOTA  DIR  JAPONUN EN ESKİ İLK JİP FABRİKASIDIR  VE BU KONUDA DA DÜNYAA LİDERİDİR AMA ŞİMDİKİLER TENEKE PLASTİK KARIŞIMIDIR  NAAPALIM  1960 DAKİ YAPILAN BİR ARABANIN KAPORTASI VE SACINDAN BUGÜN 6--7 ARAÇ ÜRETİLİYOR  YAPARLARMI HİÇ BU DEVİRDE ÖYLE SAĞLAMINI
 
DEVAM EDİCEKTİR.....................................................................NACİBABA...................ONK...
 
 
 


Düzenleyen nacibaba - 14.Aralık.2012 Saat 01:27
Yukarı Dön
aslan aslan Açılır Kutu Gör
Yeni Üye
Yeni Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 01.Kasım.2012
Son Giriş: 11.Nisan.2013
Konum: adana
Durum:
Gönderilenler: 4
  Alıntı aslan aslan Alıntı  Cevap YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 11.Nisan.2013 Saat 19:01
 
 
selam tüm ark.daşlar
 
 temiz bir düzgün sıfır görünümlü şekilde lada jipe ihtiyaç duydum araştırdım internette  vede galerilerde kafama yatan oldu ama çok fiyatlıydı  böyle dolanırken nacibaba aklıma geldi  zira o bunları çok iyi biliyor uzun seneler kendi de kullamıştı  açtım telefon nacibabaya böyle böyle derdimi anlattım sordu kaça almak istiyorsun elindeki nakit ne kadar  15 ilen en son 20 verebilirim dedim  tamam dedi ..ben izmitteyim orda ikametim esas adanada  idik izmitte geniş bir arazi alıp çiftlik gibi bir yer yaptık hem tarım hem hayvancılık üzere  aradan 20 gün geçtiydiki nacibaba telefon açtı atla otobüse geliboluya gel dedi ve hemen gittim babanın yanına  hoşbeş sohbet ettik ezine tarafından gelicek bir lada bekliyoruz  nerden bulmuş sır diyor  akşama doğru  5 sıralarında  geldi lada jip ne yalan diyeyim baştan benim gözüm pek tutmadı  sanayiye gittik bir akadaşının  tamirhanesinde lifte kaldırdı altını komple inceledi  belki yarım saat elinde kuvetli bir ışıklan bakmadık yeri kalmadı  indirdi liftten düz bir yere çekti  el frenini de çekti  bu yapılan kontrolleri yazmamamı istedi geçtim hepsini  tamam dedi arabanın sahibi önde ben arkada nacibaba direksiyonda  şehirden çıktık araziye girdik  gözüne yeni sürülmüş tek pulluklan öyle bir tarlanın içine girdi araba sahibi feryat eder abi burda kalırız batarız o diyor sen karışma taa tepeye bu tarlanın içinden çıktık  araziye takılı takviyeli hem de 2 inci viteste tepeden ileriye 1 metre genişliğinde patika yol var araba girmez buraya  bu patikanın solu yüksekçe  v şekline  benzer yapıda sağı da uçurum belki 50 metre dikine iner  aşağıya sen gir bu patikaya araba sağa yattı devrilicez gibi olduk solu yarda  sağ tekerler bu patika içinde başladı ilerlemeye araba sahibi abi dur  ben inicem dedi ben de dedim sen in koltuğu öne yatır ben de inicem dedim durdu hadi aç kapıyı in dedi sahibi kapıyı açtı tam meyillendi inmeye adamdan ter boşandı resmen insen uçuruma inicen kapıyı kapadı herkes emniyet kemerini bağlasın dedi naci abi bağladık hayatımda hiç bukadar korkmadım adam diyorki abi geri çık baba diyor girdik bir kerre çıkamayız  bu jip değilmi evet jip  jipler böyle yerlerde denenir dedi ağır ağır ilerledik ben arkada oturuyorum ya bana dedi benim arka sıramda otur ağırlığını sola ver öyle yaptım  ve inanın geçtik o yeri sonra bu tepeden aşağı dikine inmek var başka yer yok  araba sahibine dediki baba sen de arkaya geç arkada ağırlık yapın adam tamam dedi kapıyı açtığı gibi resmen kaçtı yemin billah ediyor ben binmem  ben de arkasından dışarı attım kendimi  ben de binmem dedim iyi dedi yayan gelirsiniz aşağıya dedi başladı inmeye bir ara bir yerde  arka tekerler 1 metreden fazla havaya kalktı devrilecek dedik ama devrilmedi  arabanın sahibi dedi ki benmi yanlış görüyorum sen de dikkatli baksana tekerleklere tekerler geri geri dönüyor arada bir evet dedim aşağı inip tarla yoluna çıkınca  durdu orda  araba sahibi sordu niye tekerler arada bir geri patinaj yapıyordu diye baba da sırdır dedi söyle sır söyle sonunda dediki  böyle dikine inilen yerlerde ben araziye bağlarım takviyeye de takarım  sonra geri vitese alırım salarım araçı kontrollü şekilde hızlandırmadan geri çalıştırırım bu şekilde hem araç yere yapışır hem de çok güzel frenler dedi bunu karlı yolda aşağı inerken de yaparım dedi  hayret yeni bişi daha öğrendik sonra ilerde acaip bir çamurlu suya denk geldik araç sahibi burdan geçemeyiz dedi  nacibaba araban iyiyse geçer dedi sürdü çamurun içine tam ortalık yerinde battık lada çapraz çekşlidir 4 tekerde aynı anda hareket etmiyor hangi kısım batıp patenaj yaparsa bu sefer öbür iki teker çalışıyor bu da tam bir arazi çekiş şekli olmuyor  baba el frenini hafiften çekti deneyerek belli bir dişte bıraktı bu sefer gazı verip ayağını debriyajdan çekip fren pedalına belli bir basınç uyguladı ve çıktık ordan  bu usüllen 4 tekerde aynı anda çalışıyormuş döndük geldik geliboluya girerken benzin istasyonunda yıkama yaptırdı  adam da aldı alacağına bin pişman oldu ortalık çamur kesti neyse pırıl pırıl oldu geldik dükkana oturduk baba dedi sahibine ne istiyorsun buna 15 dedi adam pazralık sonucu inanırmısınız 10 kaada aldık aracı  lpg si de var ruhsata da işlenik ön  muamelesini  yapıp adama parasını verdim ve araç bana geçti  baba dediki sahibi gittikten sonra bu araç en aşağı 20 den de fazla yapar 40 bin km de fazla yol yapmamış araziyede adam hiç girmemiş  üstü kapalı önü açık bir sundurmada kalmış  arkada çeki demiri de var o da ruhsata işlenik yani romork takabilirsin   ön tanpona bağlı bir de 20 ton çekerli vinci de var üzeri tekerlekleri arazi dişli orijinal tekerlekleri idi sahibi dedi uğrayın benim adrese veya adersini ver 4 tane de asfalt lastiği var onları da yollarım dedi kargoylan anlaşarak yollayacak  gittik sanayide bir ufak kutu  elektronik ateşleme mi neymiş ondan takdırdı bu ne için dedim bu yokken 100 lira benzsin harcarsın bu takıldıktan sonra 50 liraya düşer harcaman dedi şaşırdım ..herneyse  o gün yola çıkıcam artık hellaştik babaylan ona hakkını vermek istedim  kesinliklen tek kuruş almadı  git dedi karşıdaki camiye makbuzlan ne vericeksen oraya ver dedi aynen yaptım zaten tadilat da vardı camide iyi de oldu bir katkımız oldu bu sayede ..
baba sayesinde iyi bir arabaya sahip oldum 2 ay oldu aşağı yukarı yazayım dedim bunu .
aracın sadece 4 bir yandan çekili resimlerine bakaraktan  bile karar veriyor okadar uzmanlaşmış konuda ..
                                                                                                 baki selamlar 
                                                                                            sümbül   ethem  s.     


Düzenleyen aslan aslan - 11.Nisan.2013 Saat 19:05
Yukarı Dön
 Cevap Yaz Cevap Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.50 [Free Express Edition]
Copyright ©2001-2008 Web Wiz

Bu Sayfa 0,141 Saniyede Yüklendi.