1978 MODELİ HONDA CY-50 MODELİ
http://postimage.org/image/1x6xtndno/"> http://postimage.org/image/1x763c44k/"> http://postimage.org/image/1x7g0k738/">
ARIZAYA BAKIN http://www.ct70honda.com/Galleries.html">
ARIZANIN DA BU KADAR UĞRAŞTIRANI GÖRÜLMEMİŞTİR 10 USTA ÇÖZEMEMİŞTİR SORUNU
MOTOR BU MİNİKLERDEN AMA ESKİLERDEN 1985 MODELİ HONDA ATIK BİR VAZYETTE BİR APARTIMANIN ALTI OLAN DEPO KISMINDA DURUYOR VE BİR TESADÜF ESERİ BEN BİR BAŞKA İŞ İÇİN ORAYA GİRDİĞİMDE ÜSTÜNDEKİ BRANDAYI KALDIRINCA BU HONDA BANA MERHABA BENİ KURTAR BURDAN DEDİ ????DERMİ DER TABİİ ÇOK ŞİRİN BİŞİ OLURSA İNSAN ONU ALMAK İSTER HELE DE ATILMIŞSSA BİR KENARA KAPICIDAN SAHİBİNİ ÖĞRENDİM GİTTİM İŞ YERİNE
VE DEDİM ORDA BİR MOTOR VAR ATIK DURUYOR ONU SATARMISIN NE DEDİ BEĞENİRSİNİZ AL GÖTÜR YAPTIR YAPTIRABİLİRSEN KULLAN NE KAYDI NE KUYDU VAR KAÇAK GİRDİ O TARİHLERDE PLAKA DA ALAMASSIN VS VS VS .....................................................
VE ALDIM İLK ÖNCE BENZİNLİĞE %80 LİK BİR KAYNAR SU İLEN KOMPLE BASINÇLI SUYLAN BİR GÜZEL TEMİZLEDİM OLDU PIRIL PIRIL GETİRDİM DÜKKANA ÇIKARDIM AMELİYAT MASASINA ADAMIN DEDİĞİNE GÖRE BİRDEN DURMUŞ VE BİRDAHA DA ÇALIŞMAMIŞ 10 TENEDEN FAZLA USTALARA GÖTÜRDÜM OLMADI AT BU OYUNCAĞI DEMİŞLER O DA BODRUMA ATMIŞ HER NEYSE ŞİMDİ ELİMDE BAKIYORUM NEYİ VAR NEYİ YOK SIRASINLAN
MOTOSİKLET MARKASI HONDA
MOTOR HACMİ 80CC
4 ZAMANLI KURŞUNSUZ BENZİNLİ
700 GRAM YAĞ KAPASİTELİ
MANYETOLU VOLANT İÇİNDEN VE PLATİNLİ
GÜÇ HP OLARAKTAN 4HP
ÖN ARKA FREN SİSTEMİ BALATALI
KM SAATİ VAR SON SÜRAT 80 KM YAZIYOR VE 110 KM YAPMIŞ DAHA BUKADAR DA YENİ
******************************
SIRALI KONTROLDE HAKKATEN ÇALIŞMIYOR İLK İŞ KARBİRATÖRDEN BAŞLADIM KOMPLE SÖKÜP EN UFAK YERİNE KADAR DAĞITTIM BENZİNE YATIRDIM ÇÜNKÜ MACUNLAŞMA YAPMIŞ İÇLERİ BENZİN KURUMUŞ İZ BIRAKMIŞ TORTULAŞMIŞ
ÜST ALT KAPAKLARI AÇIP PİYANOLARA BAKTIM NORMAL
YAN SOL MOTOR KAPAĞINI AÇTIM
BUJİYİ ÇIKARDIM
BUJİ KABLOSU UCUNA KONTROL KALEMİNİN UCUNU SOKUP ARKA KISMINI DA TEL KABLO İLEN NİHAYİ UCUNA DA BİR KROKODİL EKLEYİP BUNLAN ŞASİYİ TUTTURUYORUM BURDAKİ AMAÇ VOLANTI ÇEVİRİP DE İŞARETLİ YERLERE GELİNCE ATEŞLEME ZAMANININ TAM NOKTASINA BAKIYORUM YAPIYORMU YAPMIYORMI 4 ZAMANA GÖRE Bİ DE BUNU YAPIYORUM PİSTONUN ÜST ÖLÜ NOKTADA BİR ÇAKMASI LAZIM Bİ DE EN ALT ÖLÜ NOKTADA ÇAKMASI LAZIM EKSOZ ZAMANI İÇİNDE BUNLAR BAŞKA ŞEKİLLERDE OLUYOR YANİ KAYIKLIKLAR VAR BU DURUMDA MESELA EMME NİN HAREKETİ ESNASI PİSTON KARBİRATÖRDEN EMEREK AŞAĞI İNERKEN TAM ORTALIK YERDE ATEŞLEME OLUP KARBİRATÖRDEN ALEV ÇIKIYOR GERİSİN GERİYE NERDE İSE YANGIN ÇIKARICAK TERS ATEŞLEME DE DEĞİL TAMAMEN YANLIŞ YERDE YANLIŞ ZAMANDA
ANLAŞILDI İŞ DİĞER USTALAR UĞRAŞIRKEN BU EKSANTRİK ZİNCİRİNİ HER HALDE ACELE İLEN HİÇ BAKMADAN TOPLADILAR İSE ONLARDAN DIR BU İŞ DİYE DÜŞÜNDÜM YANİ MOTOR UN BU KISIMLARI SÖKÜKTÜR DE SAHİBİ DE GELİP İSTERSE İŞTE NE VARSA ÜSTÜNE VİDALARLAR VERİRLER ONUN GİBİ BİR DÜŞÜNCE BENİMKİ ?????
KAFA KISMI EKSANTRİK DİŞLİSİNİN 2 VİDASINI SÖKÜP DİŞLİYİ İLK ÖNCE DIŞARI ALDIM ZİNCİRİ DE BAĞISAK GİBİ ŞİMDİLİK ORDA BIRAKTIM İLK ÖNCE SÜBABLARIN BOŞLUĞUNU BULDUM SONRA ZİNCİRİ DİŞLİYE VOLANT ÜSTÜ İŞARETİN TAM ATEŞLEME YERİNE GÖRE AYARLAYIP DİŞLİYİ VİDALADIM VE BU ARADA KARBİRATÖR DE TOPLANIK VE YERİNE TAKILI İDİ BENZİNİ DE VERDİM KARBİRATÖRE BUJİYİ TAKIP SIKIP KAPAĞINI BUJİ BAŞLIĞINA GEÇİRDİM HER ŞEY TAMAM KONTAĞI AÇIP AYAK PEDALINA BİR BASMAMLAN MOTOR ÇALIŞTI HEM DE ÇOK GÜZEL ÇALIŞTI AMA 2 DAKKA SÜRMEDİ BU ÇALIŞMA YİNE DURDU HAYDAA YENİDEN BAŞLADIM KONTROLE ALLAH ALLAH YİNE BU YAPTIĞIM AYAR KAÇMIŞ TAA NEREYE BU NASIL OLUR ZİNCİRİN ATLAMASI LAZIM DİŞLİ ÜSTÜNDEKİ BU DA İMKANSIZ BİŞİ ACABA DİYORIM KRANKIN UCUNDAKİ EKSANTRİK DİŞLİSİ Mİ KOL ÜSTÜNDE DÖNÜYOR BU DA OLMAZ ÇÜNKİ KRANKLAN BERABER DÖKÜLÜYOR O DİŞLİ DEDİM BİDE ŞU VOLANTI BİR SÖKEYİM ALDIM ÇEKTİRMEYİ BAĞLADIM VE ÇIKARDIM ÇIKARDIM AMA BİR PARÇA DA BU ESNADA YERE DÜŞTÜ BU NE YA DERKEN BAKIN ESAS ARIZANIN MERKEZİ SIRITTI BURDA BUNUN RESİMLERİNİ ÇEKTİM RESİMLEN DAHA İYİ İZAH EDİLİR BAKIN ŞİMDİ
http://postimage.org/image/h0usw29w/">
SAĞDAKİ RESİMDE ORTA ARMUDUN TAKILI TAM MONTELİ HALİ GÖRÜLMEKTEDİR
SOLDAKİ RESİMDE DE ARMUDUN KOPUK YERİNDEN KISKAÇLARDAN SIYRILIP ÇIKMIŞ HALİNİ GÖRÜYORSUNUZ
BU DÜŞEN PARÇA TAM ÜSTTEKİ RESİMDE GÖRÜLMEKTEDİR BUNUN ÇEPERİNE DIŞINDAN PLATİNİN AYAĞI DEĞMEKTE VE BU PARÇANIN BİR TARAFI YUKARIYA DOĞRU DUR ONDAN ARMUT DENİLİYOR O YERE GELİNİNCE PLATİN AÇILMIŞ OLUYOR BU YERİ GEÇİNCE DE PLATİN KAPANIYOR ....
BU VOLANTIN İÇİ ORTASI OTOMATİK AVANS TABLASI OLUYOR BU ARMUD DEİĞİMİZ KISIM DA KRANK MİLİNİN BAŞINA GEÇİYOR VE BUNUN İÇİ KANALLIDIR ZATEN KRANK MİLİ NİHAYİ SONU VİDA DİŞLİSİNDEN SONRA GELEN YERDE BİR KANAL DAHA VARDIR BURAYA DA TAM OTURAN BİR YARIM AY ŞEKLİNDE ÇELİKTEN BİR KAMA VARDIR Kİ VOLANTI BU KAMANIN ÜSTÜNE KANALA TAM OTURTMANIZ VE SOMUNU SIKMANIZ LAZIMDIRKİ VOLAN KRANK KOLUNDA GEZİNMESİN ÇOK UFAK BİR OYNAMADA DAHİ ÇALIŞMA ŞEKLİ DEĞİŞİR BU KONU O KADAR HASSASTIR İŞTE BU KAMANIN YARIM AY ŞEKLİNİN TAM OLMASI VE BU KANAL İÇİNDE MİLİM DAHİ OYNAMAMASI ŞARTTIR BEN BU DURUMU HİÇ AKLIMA DAHİ GETİRMEDİM DEDİMKİ İŞTE BU KAMAYI VOLANT ATLIYOR AYAR DA BU YÜZDEN DEĞİŞİYOR DEDİM KENDİ KENDİME AMA SÖKÜNCE İŞ DE MEYDANA ÇIKTI AŞAĞIDAKİ RESİMLERDE DE DAHA YAKINDAN ÇEKİLMİŞ İNCELEMEKTE FAYDA VARDIR....O KAMAYA BİRİLERİ DE SENTE PİMİ DERLER DEĞİŞİK TÜRDE ADLARI DA VARDIR
http://postimage.org/image/h205bqmc/">
BAKINIZ BU ORTA MİLİN KURTULMUŞ HALİDİR
http://postimage.org/image/h2oydy10/">
BU DA MONTE EDİLİ TAM YERİNE DOĞRU BİÇİMDE OTURTULMUŞ ŞEKLİDİR
NOT > İLGİLENENLER İÇİN HER İKİ TARAFTAKİ YAYLARIN UCU BAĞLANTILI OLAN DEMİR KOLLARI SONUNA KADAR MIKNATISA DAYANICAK ŞEKİLDE HER İKİSİNİ DE AÇINIZ BU SAYEDE ORTA ARMUT ELLE KONTROLDE DÖNMESİ SERTLEŞİCEKTİR BU DURUMDA BIRAKILIRSA MOTORUN ÇALIŞMASI ÇOK DAHA İYİLEŞİYOR BU GÖZLENMİŞTİR YOK GEVŞETİLİNİRSE DE ORTA MİL ÇOK DAHA RAHAT HEMEN BİR YAYLANMAYA GİDİYOR BUNU DA MOTOR İSTEMİYOR GİBİ BİR HAL İÇİNE GİRİYOR BENDEN SÖYLEMESİ ...
KONU OTORİTELERİ GERMENİN HER NE KADAR SAKINCALI DEMELERİ OLABİLİR AMA BEN BU KONUDA ELİMDE BULUNAN BU SON LAN BERABER 4 ADET AYNI TÜR MOTORDA BUNU YAPTIM GERDİM YANİ VE SONUÇLAR ÇOK İYİ .. BENİM MOTORSİKLET ÜNÜVERSİTESİ BİR DİPLOMAM YOKTUR AMA ORTA OKULU İSTANBUL MAÇKA ERKEK SANAT OKULUNDA OKUDUM LİSEYİ DE TAA ÜNİVERSİTE GİRİŞİNE KADAR BU OKULDAN MEZUN OLANLAR BİLİRLER BU OKULDAKİ MAKİNE PARKURU ZANNETMİYORUM DİĞER HİÇBİR OKULLARDA OLSUN BURDA İLK BAŞ TORNA TESVİYE PLANYA SATIH TAŞLAMA KRNK TAŞLAMA MOTOR YENİLEME BENZİNLİ VE DİZEL MOTORLAR AKLINIZA NE GELİRSE TÜMÜNÜ GÖRDÜM VE DEVAMLI DA MESAİYE DE KALDIM DAHA ÇOK BİŞİLER ÖĞRENMEK İÇİN OKUL MÜDÜRÜNDEN KONUDA GEÇ SAATLERE KADAR KALABİLMEM ÇALIŞMAM İÇİN DE BONSERVİSLİYDİM HOŞLARINA GİDİYORDU BU KADAR ÇOK İŞLERE EĞİLMEM UĞRAŞMAM OKULDA YUKARDA ELEKTRİK KISMINA DA KAÇIYORDUM DEVHASA BİR İÇİ GÖZÜKEN JENARATÖRKER ELEKTRİK MOTORLARI GÖRSEL EĞİTİM İÇİN FİLAN VE BOBİNAJ SARIM İŞLERİ BENİM MESELA TORNA TESVİYE KISMIM ÖĞRETMENLERİN HEPSİ BENİ BİLİYORLARDI NE OLDUĞUMU ONUN İÇİN BANA ÖZEL İZİNLER VERİYORLARDI MESELA O GÜNKÜ TORNA TESVİYE DERSLERİNE GİRMEYİP KONUNUN NOTLARINI ALIYORDUM SAAT 5 TEN SONRA BAZEN GECE 12 LERE KADAR DA ÇALIŞIYORDUM HİÇ UNUTMAM KAPICI DA BANA ÇOK TAKILIYORDU SEN BÖYLE UĞRAŞIRSAN BİR GÜN VEREM OLURSUN DİYORDU GİTTE İSTİRAHATINA BAK KARGAMELE BENZİYORSUN DERDİ İŞTE ATELYEDE GEÇİRMEM GEREKEN ZAMANI GİDİYORDUM ELEKTRİK KISMINA ELEKTRONİK KISMINA OKULDA NE BRANŞ VARSA HEPSİNE BİR ŞEKİLDE GİDİYORDUM BİŞİLER ÖĞRENEBİLMEK İÇİN Bİ DE GECE KURSU VARDI O PARALI TABİ AYRI BİR YERDE ÖZEL DERSANE ŞEKLİNDE BU MORS KURSU İDİ ONU DA ÖĞRENEBİLMEK İÇİN GECE DE ONA DEVAM EDİYORDUM 6 AY KURSDU BEN 3 AYDA BİTİRİP TAM VE EN HIZLI MORSÇU OLARAK SERTİFAKIMI ALMIŞTIM AMA ÜNÜVERSİTEYE DE GİREMEDEN İÇERİ DÜŞTÜK O BAŞKA ALEM VE ÜNÜVERSİTEYİ DE İÇERDEN BİTİRDİMDİ
BUNLARI NİYE YAZIYORUM İŞTE ARKADAŞLAR HAYATTA NEYİN BOZULURSA TAMİRCİ ARAMIYACAKSIN KENDİN YAPICAKSIN ÇÜNKÜ EN İYİ İŞÇİLİĞİ KENDİN YAPARSIN ONDAN...
PARAN GİTMEZ ÇAĞIRACAĞIN USTA NE KADARLIK BİR USTADIR DAHA BETER Mİ YAPICAK NE OLUCAK BUNLAR DA VARDIR ..
YANİ ADAM DİYOR 10 USTA DOLAŞTIRDIM BU MOTOR OLMADI DİYOR BAKARMISINIZ BİRİ VOLANTI SÖKMEYİ AKIL EDEMİYOR GİDİYORLAR BAŞKA SAĞLAM YERLERİ KURCALIYORLAR VE ÜZERİN DE DE 13 TANE YABANCI ALAKASI OLMUYAN SAPLAMA VE VİDALAR DA ÇIKTI YATAKLARI DA BOZMUŞLAR BUNLARA YENİDEN KILAVUZ ÇEKTİM VE FARKLI TAM OTURAN SAPLAMALAR KOYDUM VE KESKİ ÇEKİÇ KULLANIMI DA VAR YUUUUH BE DEDİM ARA SIRA ..
NEYSE UZATMADAN BUNU YERİNE OTURTUP TAKTIM VE BİR BASIŞTA ANINDA ÇALIŞTI AŞAĞI YUKARI BİR 10 GÜN GEZDİM SAHİBİ ÇIKAGELDİ OOO DEDİ BİZİM MOTOR OLMUŞ ALAYIM BARİ DEMEZMİ BEN DE YAHU SENLEN BİZİM KONUŞMAMIZ NEYDİ SEN AL GİT PARA BİLE İSTEMEZ DEMEDİNMİ ŞİMDİ ÇALIŞIYOR GİDİYOR HESAP MI DEĞİŞTİ ÖYLE BÖYLE GİTMİŞ ŞİKAYET ETMİŞ VE VERDİM LANET DE ETTİM TEK KURUŞ DA ALMADIM NEYE SAYDIM BİLİYORMUSUNUZ BU EMEĞİ SIRF ARIZAYI BULMA VE TAMİR ETME ÇALIŞTIRMA BANA YETTİ DE ARTTI BİLGİMİZ OLDU VE BUNU DA SİZLERLEN KARŞILIKSIZ PAYLAŞIYORUM BAŞINA BÖYLE BİR HADİSE GELEN İLK ÖNCE BURAYA BAKSIN DİYORUM
http://postimage.org/image/1safuw0dg/"> http://postimage.org/image/1sao4kquc/">
http://postimage.org/image/94q1laqs/"> http://postimage.org/image/954xff6s/">
http://postimage.org/image/95n4c8mc/"> http://postimage.org/image/94mqilr8/"> http://postimage.org/image/95bjkt5w/">
http://www.ct70honda.com/Galleries.html">
NOT> AYNI BU VOLANTA BAĞLI ARIZANIN DA BİR BAŞKA ÇEŞİDİ BU ARALIKLI OLARAK GÖRÜNÜR SÖKÜP TAKMA SIKLIĞINA BAĞLIDIR BU ARIZA TÜRÜ DE
KAMA ARTIK AŞINIR SÖKE TAKA VE SOMUN DA TAM SIKILMAZSSA SONUÇTA KAMAYI VOLANT ATLIYABİLİR 2 DEFA BENİM DE BAŞIMA GELDİ BU HADİSE ..
KAMA ZAYIF METALDEN OLURSA BU İŞ OLUR AMA HAKİKİ ÇELİK VE FABRİKASYON OLURSA BİŞİ OLMAZ SONRADAN UYDURULUP DA YAPMALARDA HER ZAMAN RİSK VARDIR BU KONUYU DA AKLINIZDA BULUNDURUN HER ZAMAN ....
BAŞKA BİR ÇEŞİT ARIZA DA ŞÖYLE ADAMA DA KÖK SÖKTÜRÜYOR ÇÜNKİ SONUÇTA ÇIKAN DURUM AKLINIZA DAHİ GELMİYOR ..
BENZİN DEPO KAPAĞI İNCECİK OLAN HAVA DELİĞİ KAPAKTAKİ TIKANIRSA NELER OLUYOR BAKINIZ ..
MOTOR 200 METRE AZAMİ GİDİP STOP EDİYOR ALLAH ALLAH DİYORSUNUZ NE OLUYOR HER TÜRLÜ KONTROLÜ VE AKLA GELEBİLEN ŞEYLERİ DE DEĞİŞTİRİYORSUNUZ SONUÇ YİNE AYNI
SONUÇ > DEPONUN BENZİN HORTUMUNU KARBİRATÖRDEN AYIRIP BİR KOLA KUTUSU ŞİŞESİ İÇİNE HORTUMU SALIYORSUNUZ ŞÜPHELENİLEN SON DURUM BU BENZİN MUSLUĞUNA BAĞLI BİR TIKANIKLIK SÖZ KONUSU İLK ÖNCE MUSLUĞU DEPODAN SÖKMEDEN ÖNCE BİR DENEMEKTE FAYDA VARDIR VE MUSLUĞU AÇIYORSUNUZ BENZİN AKIYOR VE BİRAZ SONRA KESİLİYOR BENZİN GELİŞİ BU NE YAA DİYORSUNUZ BENZİN Mİ BİTTİ DEPODA DİYE BAKMAK İÇİN DEPO KAPAĞINI AÇMANIZLAN BİRLİKTE ŞİŞEYE BENZİN AKIŞI YİNE BAŞLIYOR VE YİNE KAPAĞI KAPATIYORSUNUZ VE YİNE BİR MÜDDET SONRA KESİLİYOR İŞ ANLAŞILMIŞTIR SORUN DEPO KAPAĞINDADIR HAVA ALMIYOR VE KAPAĞI SÖKÜP İNCE BİR DELİK AÇIYORUZ YUKARDAN AŞAĞIYA MATKAPLAN TAKIYORUZ DEPO KAPAĞINI VE ÇIKIYORUZ YOLA ARTIK SORUN YOKTUR
BU DA HALLEDİLMİŞTİR BUNLAR UFAK TEFEK ŞEYLER AMA CNINIZI SON DERECEDE SIKAR
SAYGILAR................................................................NACİBABA.....................................ONK..
****************************
AYARLAR VE YAPIMLARI http://www.ct70honda.com/Galleries.html">
NOT>BU ANLATILANLAR 30 YAŞINI GEÇMİŞ BİR MOTOR İÇİN ANLATIMDIR VE BUNCA SENE DE ARALIKLARLAN DA DEVAMLI KULLANILMIŞ BAZI TAMİRLER GÖRMÜŞ BAZI TAMİRCİLERDEN BÜYÜK İŞKENCELERE MARUZ KALMIŞ SAHİPLERİNCE DE GADDARCANA KULLANIMLAR YAPILMIŞ BAKIMLARI HAK GETİRE TESADÜFİ İŞLERE KALMIŞTIR KULLANAN SAHİPLERİ NE YAĞINA NE HERHANGİ BİR TARAFINA HİÇ BAKIM YAPMAMIŞLAR ANCAK TAMİRE GİTİĞİNDE BELKİ ORDA ELDEN GEÇMİŞTİR ???? O DA YAPILDIYSA TABİİ..
MEMLEKETİMİZDE SAĞOLSUN ÇOK İYİ TAMİRCİLERİMİZ BULUNMAKTADIR >>>>>(BURADA SARFEDECEĞİM SÖZÜ HAKİKİ USTALAR KESİNLİKLEN ÜSTLERİNE ALINMASINLAR )<<<<<
BİR USTANIN YANINA GİREN ÇIRAKLARIN YARISINDAN ÇOĞU DAHA SENE DOLMADAN BUBA BEN USTA OLDUM BANA BİR DÜKKAN AÇALIM HE NE DERSİN DER ,,,,,,
VE BUBASI NE YAPSIN Kİ ZANNEDİYORKİ HAKKETEN ÖĞRENDİ BİR DÜKKEN AÇACAK KADAR DA OLDUKİ BANA BUNU SÖYLÜYOR TAMAM DER VE AÇARLAR Bİ DÜKKAN .. HALBUKİ USTALIĞI BU DÜKKANI AÇTIKTAN SONRA SENİN ONUN BUNUN MALLARINI BOZA BOZA ÖĞRENİCEKTİR
BU HAKTIR ALAHIN EMRİDİR 2+2=4 EDER SONUÇTA ORTA YAŞLARA GELDİĞİNDE %50 LİLİK BİR USTA ANCAK OLMUŞTUR BELKİ O KADAR DA OLAMAMIŞTIR YAPILAN TÜM İŞLER ÇAPULCU İŞLERİNDEN ÖTE GİTMEZ NEYSE ANLIYAN ANLADI .....................................................ONK..
DAHA DÜNE KADAR BU İŞLER BÖYLEYDİ DE NEYSEKİ MESLEK OKULLARI ÇIKTI DA ORTALIK DÜZELMİYE BAŞLADI AMA BU OKULLARDA YETERLİ DEĞİLDİR AMA İŞİ BİLEN OKUL YÖNETİMLERİ OKULUN DERS ZAMANI KADAR SANAYİDEKİ USTALARIN YANLARINA BU TALEBELERİ DAĞITIP HUSUSİ ÇIRAKLIK YAPTIRIYORLAR DİYELİM Kİ 4 SAAT MECBURİ BİR USTANIN YANINDA ÇIRAKLIK YAPICAKSIN TAMAMMI TAMAMM OKUL YÖNETİMİ VE SANAYİ DEKİ İŞ YERİ USTALARI YANLARINA GELEN BU TALEBEYE BİŞİLER ÖĞRETMİYE ÇALIŞIYORLAR DEĞİŞİK MARKADAKİ OTOLAR MOTOSİKLETLER TRAKTÖRLER VS VS ÇEŞİT ÇOK KİM HANGİ TALEBE BU 4 SAATİN SONRASINDA HALEN DEVAM EDİYOR NE 4 SAAT GECE YARILARINA KADAR USTASINLAN BERABER TAKILIYOR BIRAKIN GECE YARISINI Bİ DE BAKIYON SABAHIN KÖRÜNDE DİKİLMİŞ ATELYENİN KAPISINA USTASINI BEKLER YAĞMUR RÜZGAR KAR ALDIRMAZ BEKLER İŞTE CEVHER VE GELECEĞİN HAKİKİ USTASI BU GENÇTİR KAÇ TANE VARDIR BÖYLE ACABA 3--4 KİŞİ BİLE ÇIKMAZ HEPSİ BAKIYOR SAAT DOLSUNDA GİDELİM''E.....
ARKADAŞLAR YAŞAM ÇOK KISA İNSANOĞLUNUN DA TEK SERMAYESİ VAKİT VE ZAMANIDIR BUNU BOŞA HARCIYAN YANAR HİÇBİŞİ DE OLAMAZ DİKKAT EDİNİZ DEVAMLI YENİ BİŞİLER ÖĞRENMİYE BAKINIZ YUKARDA BAHSETİĞİM ÇIRAK HEM KENDİ ATELYESİNDEKİ İŞLERE BAKARKEN BİR YANDAN DA GÖZÜNLEN YAN KOMŞUDAKİ KAPORTACIYI TAKİP EDİYOR OKSİJYEN KAYNAĞINI NASIL KULLANIYOR ARABANIN SACINI NASIL DÜZELTİYOR VS VS NE YAPIYOR ÖN BİLGİLERİ TOPLUYOR HAFIZASINA YERLEŞTİRİYOR BELKİ İLERDE LAZIM OLUCAK VE O BİLGİYİ KULLANICAK O DA YETMİYOR BİR BAŞKA KOMŞUYA DA TAKILIYOR MUHABET HESABINLAN AMA GÖZÜNÜ ORDAKİ YAPILAN İŞLERDEN AYIRMIYOR VİDEO ÇEKER GİBİ BEYNİNE ÇEKİYOR BU SÖYLEDİKLERİMİ HER MERAKLI OKUYAN ÇOK CİDİYE ALIP TATBİKİNİ YAPSIN VEYA KENDİNİ ÖYLE YETİŞTİRSİN ..
SONRA ÇOK ÖNEMLİ BİR ŞEY DAHA VARDIR ONU DA SÖYLİYEYİM
HER USTA İSTER 60 INDA OLSUN YA BABADAN MESLEK SAHİBİDİR YA ÇIRAKLIK SONRA KALFALIK SONRA DA KENDİ İŞ YERİNİ AÇMIŞTIR VE BURDA DA HİÇKİMSE NE ÜSTÜNE ALINSIN NE SİTEM EDİN İZ DOĞRUYA DOĞRU YANLIŞA DA YANLIŞ BENİM ŞEKLİM DE BU
BİR USTANIN DÜKKANINA GİRDİĞİNİZDE İLK ÖNCE İNTİZAM DÜZGÜNLÜK VE HERŞEYİN YERLİ YERİNDE OLMASI VE TEMİZLİK KONUSU DA ÇOK MÜHİMDİR BUNLAR VARMI YOKSA HERŞEY BİR YANDAMI TOZ PİSLİK YAĞ KİR PAS MI HAKİM ORAYA İŞTE BU DURUMLAR BİR İŞ YERİNİN GERÇEK İÇ YÜZÜNÜ ANINDA YANSITIR ..
BİR İŞ YERİ NE GİBİ İŞLERE BAKIYORSA O İŞLERİ TAM ANLAMI İLEN YAPACAK SÖKECEK TAKACAK TAKIM ALET EDEVAT SAHİBİMİDİR .
YOKSA HELEN KESKİ ÇEKİÇ Mİ KULLANIYOR VE YAPTIĞI İŞİN TAKIMI VAR DA HALEN KESKİ ÇEKİÇLEN Mİ İŞ YAPMIYA UĞRAŞIYOR ..
BİR MOTORU ŞANZIMANI DİFRANSİYELİ BUNA BENZER AKSAMLARI SÖKERKEN ÇIKAN VİDA VE SOMUNLARI DÜZGÜN BİR KAP İÇİNDE TOPLUYORMU YOKSA YERLERDE Mİ GEZİYOR BİR KENARA MI TIKILIYOR TOPLARKEN NE KADAR VİDA VE SOMUN KAYIPTIR VE YERLERİNE UYDURMA NE KADAR SAYIDA YABANCI BİŞİLER KAKALANMIŞTIR VEYA SİZİN MOTOR PARÇA BEKLERKEN BİR KENARDA DURUYOR YANINDA DA ÇIKAN PARÇALARI DURUYOR BİR KUTUDA DA CIVATALAR SOMUNLAR DURUYOR BİR BAŞKA ARABANIN TAMİRİ ESNASINDA BİR SOMUN CIVATA GEREKLİ OLDUĞUNDA BUNU SATIN ALDIRIYORMU YOKSA ORDA DURAN SİZİN PARÇALARI MI KULLANIYOR MAALESEF BUNLARI YAPANLAR ÇOKTUR HEM DE SAYILAMIYACAK KADAR ....İŞTE BUNLAR DAHA ÇIRAKKEN KİMİN YANINDA EĞİTİM GÖRÜYORSA O USTASINDAN GÖRDÜKLERİNİ BİR ÖMÜR SÜRDÜRÜCEKTİR BUNU KİMSE DEĞİŞTİREMEZ CAN ÇIKAR HUY ÇIKMAZ ....AĞAÇ YAŞKEN EĞİLİR ŞEKLE SOKABİLİRSİNİZ AMA KALINLAŞINCA KESMEK LAZIM ARTIK EĞEMESSİNİZ İŞTE AYNEN BUNA BENZER BU İŞ NE ALDIYSA O ÇIRAK ORTA YAŞTA DA YAŞLILIĞINDA DA AYNI GİDER ............
USTAYA BAŞARININ SIRRINI SORMUŞLAR
İKİ KELİME DEMİŞ.......DOĞRU KARARLAR
SÜREKLİ DOĞRU KARARLARI NASIL ALABİLDİĞİNİ SORMUŞLAR.
TEK KELİME DEMİŞ...........TECRÜBE..
İYİ DE KARDEŞİM BU TECRÜBE DENEN ŞEYİN SIRRI NEYMŞ.?
DENİLİNCE USTA DERİN BİR İÇ GEÇİRMİŞ VE ŞU CEVABI VERMİŞ
.....YANLIŞ KARARLAR!!!
<> TECRÜBE DEMEK DENEME YANILMA İŞİDİR SONUNDA DOĞRUYU BULURSUN AMA HEM EPEYİ VAKİT KAYBEDERSİN HEM PARA VE BİR SÜRÜ DENEY MALZEMESİ ÇÖPLÜĞÜ ....
Bİ DE KARİKATÜR KOYAYIM BENİM HOŞUMA GİTTİ BELKİ SİZLERİN DE GİDER
http://postimage.org/image/9rqlu65g/">
........................................................................................................NACİBABA.............ONK..
HONDA CY--50cc VE 100cc-----------HONDA APE 50cc VE 100cc--------XL 50 VE 100cc
BU MODELLERDEKİ VOLANTIN İÇİNDEKİ OTOMATİK AVANSIN GERGİSİ NERDE OLUCAKTIR
PLATİNİN TAM YERİ NERESİDİR
VOLANTIN ÜSTÜNDEKİ İŞARET İLEN MOTOR BLOĞU ÜSTÜ İŞARETLERİNİN YERLERİ NERESİDİR
http://postimage.org/image/9suaqi04/"> üstünde kabı olan bir otomatik avans tablası
http://postimage.org/image/9t47ykys/"> bunu sökmek için bu tablanın 2 ayağından perçinlidir bu 2 perçini ucunda ufak taş olan devirli el aletinlen yediriyoruz ve bu kapağı çıkarıp bir kenara koyuyoruz bu fuzilidir bazı sakıncaları da vardır ..
http://postimage.org/image/9tt10sdg/"> resimde görülen 2 yayın mıknatıslara doğru tam olarak değicek şekilde açarsanız tam ve esas ayarı oluyor bi daha da ellemessiniz
NOT> volantın krank ucundaki kaması çok muntazam olmalı ve volant krenka sürüldüğünde lastik çekiçlen ileri sağlam oturmasını sağlayın ve volantı sağa sola sertçe çevirin lık lık diye oy narsa bu kama olmamıştır kamanın yenisini bulamassanız da bir düzgün kamayı uğraşıp yapıcaksınız volant kamayı sıyırır veya bolluk yaparsa motorun gücü anında düşücektir haberiniz olsun o kadar mühimdir bu iş..ZATEN DURUR ÇALIŞMAZ ........
http://postimage.org/image/9x2g6ffo/">
PİYANOLAR VE EKSANTRİK ZİNCİR DİŞLİSİNİN YERİ TAKILMAMIŞ HALİ
http://postimage.org/image/9x7esgx0/">
http://postimage.org/image/9xcdeiec/">
ALTTAKİ BOBİN ŞARZ VE LAMBALAR İÇİN 12 VOLTA ÇIKARILDI
ÜSTEKİNİ DEĞİŞTİRMEYE GEREK YOKTUR 6 VOLT ÇIKARIYOR ATEŞLEME VOLTAJI İÇİN DEVİR NE DENLİ YÜKSELİRSE BU 6 VOLT ÇOK DAHA FAZLA VERMİYE BAŞLAR VE ATEŞLEME BİR NEVİ ELEKTRONİK ATŞLEMENİN BABASI SAYILIR KONDANSÖTÖR 2 BOBİNİN ORTALIK YERİNDE SOLDA BOBİNDEN GELEN UÇ BURAYA LEHİMLİ PLATİNE GİDEN DE AYNI NOKTADA BİR UÇ TA EHT BUJİ YÜKSEK GERİLİMİNİ ÜRETEN BOBİNE KONTAKTAN SONRA GİDER
http://postimage.org/image/1sao4kquc/"> PLATİNİ BÖYLE AÇIKKEN AYARLAMAK ÇOK DAHA İYİ OLUCAĞINDAN VOLANTIN ORTASINDAKİ BU YANDA GÖRÜLEN MİLİ VOLANTTAN ÇIKARIN ZATEN 2 TIRNAK TUTUYOR BU MİLİ KRANK MİLİ BAŞINA TAKIN YALNIZ FAZLA İTMEYİN SONRA GİDİP PLATİNE DOKUNUP DİREKT KISA DEVRE YAPIYOR BU MİLİN ÜSTÜ BİR TARAFI YÜKSELEN EĞİLİMLİ DİR BU YERİ GETİRDİĞİNİZDE PLATİN UÇLARI AYRILIR VE PLATİNİN VİDASINI GEVŞETİP BU ARALIĞIN KÜÇÜK BİR DEĞERDE OLMASI ŞEKLİNDE VİDAYI YENİDEN SIKINIZ SENTİL ÇUBUKLARI OLANLARDA SENTİLLEN AYARLAYINIZ 1mm OLARAKTAN SONRA BU PLATİNİN ÇEKİÇLERİNİ İYİCE ATALAYIP BENSİNE BETIRILMIŞ TEMİZ BİR KUMAŞLAN İYİCE SİLİNİZ İÇİNİ DIŞINI SONRADA BEZİN TEMİZ KURU KISMINLAN DA BEZİ İKİ ÇEKİÇ ARASINA SIKIŞTIRIP YAVAŞ YAVAŞ ÇEKİNİZ BEZ ARTIK TEMİZ GELMİYE BAŞLIYINCA İŞ TAMAMDIR BUNU YAPMASSANIZ MOTOR ÇALIŞMAZ ..
SONRA MİLİ VOLANT İÇİ YERİNE TAKINIZ BU DA FABRİKASININ YAPTIĞI BİR GÜZELLİK BİR KOLAYLIKTIR
http://postimage.org/image/9xhc0jvo/">
ALTTAKİ OK KIRMIZI PLATİNİN ORTALAMA YERİ
ÜSTEKİ OK TA VOLANT ÜZERİNDE (T) İŞARETLİ YER İLEN KARŞILAŞICAK BU ATŞLEMENİN TAM NOKTASIDIR PİSTON ÜST ÖLÜ NOKTADADIR..
http://postimage.org/image/a3jmyd2c/">
AÇIKLAMA
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
http://www.ct70honda.com/Galleries.html">
TAMİRLER VE ARIZA ÇEŞİTLERİ 4 ZAMANLI MOTOSİKLETLER İÇİN
GENELDİR TEK BİR MARKAYA BAĞIMLI DEĞİLDİR HER ÇEŞİT MOTORSİKLETLERDE N ALINTILARLAN BU SAYFADA ANLATILACAKTIR BAŞINA GELEN HADİSE ÇEŞİTLERİNİ DE SİZLER DE YAZABİLİRSİNİZ SORULAR DA OLABİLİR VS VS .......................................ONK..
***********************************************************************
|