http://www.clup4x4.com">
DİKKAT BU BİR GERÇEKTİR HİÇ ABARTISIZ ,KATIKSIZ, VE DE REKLAM DA DEĞİLDİR PEŞİNEN BUNLARI BELİRTEYİM ..
20 SENEYE YAKIN HALEN BİRİNCİLİĞİ ELİNDE TUTAN ( JEEP HANGİSİDİR BİLİYORMUSUNUZ )
EVET BU JEEP (( LADA NİVA )) DIR RUS MALI FİAT LİSANSLIDIR..
15 SENE ÖNCE SIFIRINI BEN DE ALMIŞTIM VE DE ÇOK BÜYÜK BİR ARAŞTIRMA YAPARAKTAN O ZAMANIN JEEPLERİ ARASINDAN VE DE SÖYLENENLERİN HAKLI OLDUĞUNU DAHA 1. RİNCİ HAFTASINDA ANLAMIŞ TA OLDUM .
DÜNYADA YAPILAN ARAZİ ARAÇLARI YARIŞMALARINDA DAİMA MİLYARLIK JEEPLER ARASINDAN YA BİRİNCİLİĞİ ALIYOR YADA 2.Cİ FİLAN OLUYOR GİRMEDİĞİ ÇIKMADIĞI YER YOKTUR BEN BUNA BİZZAT ŞAHİDİM ÇÜNKÜ 5 SENEYE YAKIN KULLANDIM VE BU KULLANIMLARINDAN OLUŞAN HATIRALARI DA BURADAN SİZLERE AKTARAYIM ..
BU LADA JEEPLERİ RUSYADA ÖNÜNE KAR KÜREME APARATI TAKMIŞLAR RESMEN YOLLARDA VE ŞEHİR İÇİNDEKİ KARLARI KÜRÜYOR BİR KISMINA MERDANE TAKMIŞLAR ÖNDEN ALDIĞI KARI MERDANEDE SIKIŞTIRIP OLUĞUNDAN TAZYİKLEN UZAĞA SAVURUYOR TEKERLEKLER KARDAN GÖZÜKMÜYOR VE BU ARAÇ GİDİYOR KAPILARIN YARISINA KADAR DEREYE VEYA NEHRE GİRİN RAHATÇA KARŞIYA GEÇERSİNİZ BEN HİÇBİR KARDA ZİNCİR TAKTIĞIMI DA HATIRLAMIYORUM AMA BEN DEVAMLI YAZ KIŞ KENDİ DAR DİŞLİ ARAZİ LASTİKLERİNİ KULLANDIM ASFALTTA SÜRETTE SES YAPIYORDU AMA OLSUN % 10 ASFALTTA GİDİYORSAM %80 --%90 DA ARAZİDEYDİM İŞİMİZ BU ÇÜNKÜ .. ÖNE VE ARKAYA GENİŞÇE KROM NİKEL TAMPON TAKTIRDIM ÖNDE VE ARKADA ELEKTRİKLİ VİNÇİM DE VARDI 150 METRE ÇELİK TELLİ UZUNLUĞU YANİ
VE İNANIRMISINIZ ÇİMENTO TOZU GİBİ BİR YERDE GİDİN ARACIN İÇİNE ZERRE KADAR BİR TOZ GİRMEZ O KADAR DA DÜZGÜN İZALASYON YAPILMIŞ .. BİR KALKORİFERİ VAR AKILLARA ZARARDIR SANKİ KÖMÜR SOBASI YANIYOR İÇERDE ..BUNLAR UZAR DA GİDER ...
LADA 4 SİLİNDİR 90 İLEN BAZI YENİ MODELLERİ 100 BEYGİR GÜÇ ÜRETİYOR MOTORU
MOTOR BENZİNLİDİR VE FAZLACA YAKIT HARCIYOR TEK SORUN BUDUR BUNU DA ASGARİYE İNDİRMEK İÇİN ELEKTRONİK ATEŞLEME YAPTIRMAK LAZIM VEYA KIVILCIMI ÇOK YÜKSELTEN ELEKTRONİK DÜZENEKLER DE VAR BUNLARI TAKTIRINCA YAKIT YARI YARIYA BİR DÜŞÜŞ GÖSTERİYOR VEYA GAZ LIYA ÇEVİRİCEKSİNİZ O TARİHLERDE BENZİN UCUZDU ŞİMDİLERDE ÇOK PAHALLIDIR VE TEK SORUN DA BUDUR TAM GAZLADINIZMI 180 Nİ ÇOK RAHAT GÖRÜYOR DENGESİNDEN DE HİÇBİŞİ KAYBETMİYOR ..İLK VERSİYOLARINDA DİREKSİYON HİDROLİK DEĞİLDİ VE ÇOK KAZIKTI ÇOK KOL YORARDI SONRAKİ VERSİYONLARINDA DİREKSİYON HİDROLİK OLDU VE PARMAĞINIZLAN ÇEVİREBİLİRSİNİZ .. 120 KM SÜRETTE GİDERKEN ÖN LASTİK SOL TARAF PATLADI VE ARABA SOLA DOĞRU HAFİF HAFİF ÇEKMİYE BAŞLADI VE DURDUM ANCAK BAKINCA LASTİĞİN PATLADIĞINI ANLADIM YANİ HİSSETMİYORSUNUZ BİLE ÇOĞU RABADA BU DURUM YOLDAN ÇIKIP UÇMANIZ TAKLALAR ATMANIZ DEMEKTİR BU HUYU DA ÇOK GÜZEL .. ÖN TAMPON ÜSTÜ VE ARKADAKİ KORUMA DEMİRLERİ ACAİP KALIN VE VURDUĞU HER YERDEN DE SES GETİRİYOR BİR BAŞKA ARABAYA TOSLARSANIZ KARŞI ARABA SANKİ DUVARA VURMUŞ GİBİ HASAR GÖRÜYOR SİZDE HİÇBİŞİ YOKTUR EMİN OLUNUZ..
ÖN İKİ KOLTUK TA TAM GERİ YATAR AYARLIYABİLİRSİNİZ UZATABİLİRSİNİZ VE DE ÇOK GÜZEL BİR UYKU DA ÇEKEBİLİRSİNİZ YALNIZ HAVALANDIRMAYI KESİNLİKLEN AÇIK BIRAKMANIZ ŞARTIYLEN AKSİ BİR MÜDDET SONRA İÇERSİ HAVASIZ KALABİLİR BU DA UYKUDA GELEN BİR ÖLÜM OLABİLİR BU TEHLİKESİ MEVCUTTUR BU HAVALANDIRMA DELİKLERİ DE ARKA KISIMDA DIŞTAN UFAK ANCURLARI VARDIR İÇİNDE KAPAKÇIK VAR İÇERDEKİ KOL İLEN HAREKETİ OLUŞUP AÇILIP KAPATABİLİNİYOR ... ARKA KOLTUĞUN DAYANMA KISMINI ÖNE YATIRIRSANIZ SİZE ÇOK GENİŞ BİR BAGAJ HACMİ OLUŞUYOR .. FERENLER ÇOK SAĞLAM ÖNLER ÇİFT DİSK ARKALAR SERT VE GENİŞ KAMPANALI DIR İLERKİ VERSİYONLARINDA 4 TEKER DE DİSKTİR
NOT>>ARAZİ ÇAMUR KAR GİBİ YERLERDE KULLANICAKSANIZ KESİNLİKLEN LASTİKLERİ GENİŞ BALON ASORTİK ŞEKİLLERE KESİNLİKLEN ÇEVİRMEYİNİZ GENİŞ LASTİK ÇAMURDA KALMANIZA SEBEBTİR KAR VE ÇAMURU DAR İNCE LASTİK YER VE ASLA KENDİ DİŞLİ ARAZİ LASTİKLERİNİ DEĞİŞTİR MEYİNİZ AMA ŞEHİR İÇİ VE ASFALTTA KULLANACAKSANIZ ARAZİYLEN İŞİNİZ YOKSA O ZAMAN DÜZ TİP LASTİKTEN ŞAŞMAYINIZ GÜRÜLTÜ ANCAK O ZAMAN BİTER ..
4 İLERİ SENROMENÇ BİR GERİ VİTESLİDİR TAKVİYE VARDIR VE ARAZİ GEÇİŞİ KOLU DA VARDIR HEPSİ VİTES KOLU NUN YANIBAŞINDADIR TAKVİYE YE TAKARSANIZ 4 İLERİ VİTESTE DE KULLANILIR GERİDE DE ..
ARAZİYE TAKARSANIZ SOL ÖNLEN SAĞ ARKA VE SAĞ ÖNLEN SOL ARKA ÇAPRAZLAMA ARAZİ ŞEKLİ OLUŞUYOR YANİ ARAZİ ÇAPRAZ ŞEKİLDE GÜÇ DAĞITIMINDA OLDUĞUNDAN BURDA BİR SORUN HER ZAMAN OLUŞMAKTA VE BU SORUN DA ŞÖYLE ÇZÜLMEKTEDİR .
MİSAL> ÇAMUR İÇİNDE SAPLANDINIZ VE BAKIYORSUNUZ TEKERLEKLERİN SOL ÖNLEN SAĞ ARKA ÇAMUR İÇİNDE DÖNÜYOR VE SAĞ ÖNLEN SOL ARKADA HİÇ HAREKET YOK SADECE 2 TEKERDE HAREKET VAR VE SİZ 4 TEKERİN DE DÖNMESİNİ İSTİYORTSANIZ HAFİFTEN BİR KAÇ DİŞ EL FRENİNİ ÇEKİNİZ BU DURUMDA ARKA 2 TEKER DE HAREKETE GEÇİCEKTİR ÖNLER İÇİN DE ZATEN DEBRİYAJLAN O ANDA İŞİNİZ YOK TUR PATENAJ HALİNDESİNİZ VE FRENE AZICIK DA BASARSANIZ 2 ÖN TEKER DE AYNI ANDA ÇALIŞACAK SONUÇTA 4 TEKERLEK TE AYNI ANDA DÖNÜŞE GEÇİCEK O ÇAMURDAN DA KURTULACAKSINIZDIR YALNIZ BU İŞ BİRAZ USTALIK BECERİ İSTER GAYRİ ZAMANLARDA PRATİKLERİNİ YAPIP TECRÜBENİZİ ARTIRINIZ KONUDA BAŞINIZA GELİNCE DE BU SİSTEMİ UYGULARSINIZ ...
NOT >> ÇOK DİKİNE AŞAĞI İNİŞTE TAKVİYE VE 1.Cİ VİTESİ KULLANINIZ ASLA FRENE BASMAYINIZ AKSİ TAKLA ATARSINIZ .
AYNI ŞEKİLDE ÇOK DİK BİR YERİ ÇIKIŞTA YİNE TAKVİYEDE VE YA 2.Cİ VİTESİ YADA 1.Cİ VİTESİ KULLANINIZ YALNIZ KESİNLİKLEN ANİ BİR GAZ VERMEYİNİZ VERİRSENİZ ARACIN BURNU ANİDEN HAVAYA DİKİLİCEK VE GERİSİN GERİYE TAKLA ATACAKTIR...
MERAK EDİLEN SORULARINIZI SORABİLİRSİNİZ KONUDA ...................................................
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
AYNI ARAÇTAN BANA BAKIP HEVESLENİP TE ALAN BİR YAKIN ARKADAŞIMIN BAŞINDAN GEÇEN BİR HADİSEYİ DE BURDA YERİ GELMİŞKEN AKTARAYIM ...
ANNESİ İLEN BERABER BODRUMA GİDİYORLAR YAZLIKLARI VAR HALLERİ VAKİTLERİ İYİDİR BU ARKADAŞIN VE BODRUMUN MEŞHUR YOLLARI VİRAJLARINDAN BİRİNDE AŞAĞISI 300 METRELİK V ŞEKLİ BİR UÇURUM VE BU UÇURUMUN HER SAFHASI ÇIPLAK SADECE TOPRAK BİTKİ YOK AĞAÇ YOK TOPRAK .. KARŞILARINA BİR KESKİN VİRAJDA YOLU TAM KAPLAMIŞ BİR KAMYON ÇIKAR VE ARKADAŞA DA YOL KALMAZ VE KAMYON BUNLARA ÖN ÇAMURLUĞUN YANLAMASI OLARAK YALAYARAK GEÇERKEN JEEPİ DE SAVURUR UÇURUMA İLK ÖNCE BURUN ÜSTÜ 4 TEKER GİDERLER BELKİ 100 METRESİNİ DİKİNE GİDERLER SONRA DA ARAÇ TAKLALAR ATARAKTAN AŞAĞILARA EN SON DİBE GELİRLER HER İKİSİNİN DE KEMERLERİ BAĞLIYMIŞ ŞANSLARINA VE BURUNLARI DAHİ KANAMADAN DA KURTULURLAR..
ŞİMDİ BU ARACIN TAVAN KISMI NDAN ÖN CAMA DOĞRU OLAN SARKITI İLEN ARKAYA BAKAN CAMIN YAN SARKITLARI ÖZEL BİR YAYLI ÇELİKTEN İMALMİŞ HER TAKLADA YERE GELEN TAVANI BU 4 KÖŞEDEKİ AMORTİSÖR GİBİ ÇALIŞAN VE YAYLANAN BİR METAL ÇEŞİT VAR BUNUN SAYESİNDE TAVAN VE KAPORTA YER ARASI YAYLANMA YAPARAK TAVANIN İÇERİ GÖÇMESİNİ KONSERVE KUTUSU OLMASINI ÖNLÜYOR VE KEMERLERİNİZ DE BAĞLIYSA RESMEN KURTULUYORSUNUZ TABİ ACAİP BİR MİDE BULANTISI BAŞ DÖNMESİ YARIM SAATLERE VARAN ŞAŞKINLIK LAR HER KİŞİYE GÖRE DE DEĞİŞİYOR TABİKİ BU KAZA SONRASI HALLERİ ...
İDAALAR DA ÇOKÇANA OLDU FAKAT TÜMÜNÜN ÜSTESİNDEN GELİP İDAA SAHİPLERİNİ HAYRETLER İÇİNDE BIRAKTI LADA JEEP
TEK PULLUKLAN SÜRÜLMÜŞ BİR TARLA DÜŞÜNÜN VE BUNUN İÇİNDE TUR ATARSIN ATAMASSIN ATTI BE HER DEVHASSA TOPRAKTAN AŞTI GEÇTİ HİÇ TAKILMADI HERKES DE HAYRETLEN BAKTI KALDIYDI ...
BİR YAZ GÜNÜ GECE SABAHA DOĞRU İŞTEN GELİYORUM KAVAKTAN ŞARKÖYE GİDİYORUM TAM YENİKÖY ALTINDAKİ ÇOK SERT OLAN VİRAJI ALAMAYIP DEVRİLİP TAKLA ATAN BİR YARIM OTOBÜS BURUNLU FORTLARDAN BU ARAÇ KAVAK ORTAKÖYDEKİ AMERİKAN RADARININ SERVİS OTOBÜSÜ 25 KİŞİ TAM BASKETÇİLER GİBİ BOYLU 15 ZENCİ GERİSİ BEYAZ VE YOLUN TAM ORATSINA KİMBİLİR KAÇ TAKLA ATTI VE TERS VAZYETTE DURMUŞ OTOBÜSÜN TAVANI DA AYNI İNMİŞ CAMLARIN ALTI HİZASINA KADAR YANİ ÜSTÜ KAPALI BİR KUTU GÖRÜNÜMÜNDE TABİİ BENİM BURAYA GELİŞLİMDEN BAYAĞI ÖNCE OLMUŞ BU HADİSE 2 TARAFTA TA ARAÇLAR BİRİKMİŞ GEÇİLEMİYORKİ JANDARMADA GELMİŞ ÇARE ARARLAR NASIL YAPSAK DA İÇİNDEKİLERİ ÇIKARSAK DİYE AMBULANSLAR DA VAR TAA GELİBOLUDAN ASKERİ HASTANEDEN DE GELMİŞ AMBULANS BUNLARIN RADARDA DA VARMIŞ AMBULANS O DA GELMİŞ GELEN GELENE BİR BEN EKSİKMİŞİM TAMAM OLDU İŞLER BAKTIM OLAY YERİNE GİDEMİYECEĞİM TAKTIM ARAZİYE TAKVİYEYE İNDİM YOLDAN AŞAĞI ORDAN GİDEREKTEN ÇIKTIM BUNLARIN ÖNÜNE JANDARMA BANA DİYOR HADİ BUL ÇÖZÜM KOMUTAN İYİ ARKADAŞIMIZDI O ZAMANDA BİR DÜŞÜNDÜM GERİDE ÇEŞMENİN YANINDA ASIRLIK KALIN AĞAÇ VAR ARKA VİNCİN UCUNU VERDİM ASKERE BEN SALICAM SEN ÇEKEREK GİT AĞACIN YANINA TAMAM DEDİ GİTTİ 2 SEFER DE DOLAMA ŞEKLİ YAPINCA HABER VER TAMAM DEDİ BEN GİTTİM GEREREK VİNÇ UCU DEMİRİNİ 2 SEFER DOLAYIP KANCAYI TAKTIM BU İŞ TAMAM ŞİMDİ ÖN VİNCİ SALIYORFUM SALDIK GELDİM OTOBÜSÜN ANA ŞASİSİNE TAM ORTADAN BAĞLADIM MİLLET BAKAR APTAL APTAL KOCA OTOBÜS UFACIK JİP NE YAPIYOR BU SALAK DİYE GEÇTİM İÇERİ İLK ÖNCE ÖNÜ SALDIM GERİYİ TOPLADIM DÖNERSE ÜSTÜME DEVRİLMESİN DİYE PAY BIRAKTIM VE BAŞLADIM GERDİRMİYE ÜLEN BAŞLADI YOLUN ÜSTÜNDE KIZAK GBİ GELMİYE KAYIYOR 2 ANE REO DEMİR TAKOZU VARDI ONLARI SIKIŞTIRDIM OTOBÜSLEN YOL ARASINA ÇAKTIM DA BALYOZLAN Bİ DAHA ASILDIM O DA NE BENİM JİP HAVALANDI YERDEN 4 TEKER DE KESİLDİ DİZ BOYU HAVALANDIM ARABANIN HER TARAFINDAN ÇATIRDI SESLERİ GELMİYE BAŞLADI DEDİM BAKALIM NE ZAMAN 2 PARÇAYA AYRILICAM DEMİYE KALMADAN ÖTOBÜS YAN YATI BİR DAHA ASİLDIM 4 TEKER ÜSTÜNE KONDU İÇERDEN FERYAT FİGAN SESLER GELİYOR BU SEFER ARACIN ŞASİSİNDEN VİNCİN UCUNU ALDIM TAVANINI AŞIRARAKTAN BULABİLDİĞİM TAVANIN ETEKLERİNE SOKUYORUM ÇEKİYORUM YIRTILIYOR TAVAN SAÇI UÇ KURTULUYOR İŞTEN ANLIYAN BİRİ TAKMIYA BAŞLADI VİNCİN UCUNDAKİ KANCAYI BÖYLE BÖYLE EN SONUNDA SAĞLAM BİR YER BULDUK KOMPLE TAVANI KOPARDIK ALDIK VE İÇİNDEKİLERİ ÇIKARDIK ONDAN SONRASI ARTIK KURTARMA GÖREVLİLERİNE JANDARMAYA AMBULANSÇILARA AİT TOPLADIM VİNÇİN KABLOLARINI O YOLA DİZİLEN LER GELDİLER CİPİ SEYREDİYOR HER KAFADAN BİR SES İÇİNDEKİLER ÇIKARILINCA DA ZATEN YOLUN BU YAKASINA GELMİŞTİ DÜZLEMESİNE YOLUN DA YARISI AÇILMIŞTI SONRA BEN DE ÖNLEN TAM ORTASINDAN TAM KUWET BİR DAYANDIM 4 TEKER CAYIRDIYARAK AZ DA DUMAN ÇIKARDIMDI BU OTOBÜSÜ YOLUN DIŞINA İTEREK ATTIM İSTEYEN İNANSIN İSTEMİYEN DE İNANMASIN BU OLAY TAMAMİYLEN ABARTISIZ HAKİKATTIR İŞTE LADA NİVA BÖYLE BİR ARAÇTIR
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
http://postimage.org/image/1cs70t1es/"> http://postimage.org/image/1cssisjtw/">
------------- NACİBABA..............ONK..
|